Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

220 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد : امسال220 هزار تن گندم از کشاورزان استان بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

220 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در اولین جلسه ستاد خرید تضمینی محصولات کشاورزی پائیزه استان ( گندم و کلزا) که با حضور قبادی معاون استاندار قزوین، علیخانی مدیر کل  جذب سرمایه گذاری ، زکی زاده مدیر کل اقتصادی استانداری قزوین ، آقا علیخانی مدیرسازمان تعاون روستایی استان ، معاونین و مدیران جهادکشاورزی در مجموعه باغستان برگزارشد با بیان این مطلب افزود : درسال جاری بیش از۱۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می شود از این میزان اراضی کشاورزی  بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم  برداشت  شود .

وی اظهار کرد: امسال ۲۲ مرکز خرید تصمینی گندم و  ۵ مرکز برای خرید محصول کلزا در نظر گرفته شده است.

خمسه  با شاره به رشد 6 درصدی کشت گندم در اراضی دیم استان یاد آور شد : خوشبختانه با وجود وضعیت آب و هوایی و بارندگی بیش از ۴۰۰ میلیمتر ؛ شرایط مناسبی برای تولید محصول در استان وجود دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ؛ سال گذشته بخش خصوصی و دولتی اقدام به خرید گندم کردند گفت : طی این دوسال در زمینه خرید گندم اقدامات خوبی در استان انجام شده که  امیدواریم امسال نیز روند خرید  غلات به خوبی انجام شود.

خمسه افزود :  تاکنون مشکلی در تولید گندم نداریم و کارشناسان فنی نیز در حال رصد بیماری آفت گندم هستند .

به گفته این مقام مسئول ؛ در حال حاضر ۹۵  اکیپ با ۱۴۹ کارشناس برای پایش محصول در سطح مزارع کشاورزی استان فعال هستند .

وی افزود : مبارزه با سن مادر در مزارع گندم در سطح ۲۳ هزار هکتار و  مبارزه با علف هرز در سطح ۳۶ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است .

وی یاد آور شد : سیلوهای  استان ظرفیت ذخیره سازی 430 هزار تن  غلات  را دارند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید