Iranian Agriculture News Agency

کشت سورگم علوفه‌ای در بافق ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی بافق با اشاره به بارندگی‌های مطلوب سال زراعی ( ۹۹- ۹۸) جاری در این شهرستان گفت: تا ۱۵ اردبیهشت ماه امسال در سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع سورگم علوفه‌ای کشت شد که این عدد نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

کشت سورگم علوفه‌ای در بافق ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، علی اکبر رحمتیان با بیان اینکه در حمایت از کشاورزان ۶۵۰ کیلوگرم بذر علوفه ای توزیع شد، افزود: بهره برداران پس از کشت گیاه در اواخر ماه خرداد، نیمه دوم مرداد و اواخر شهریور از آن در سه مرحله برداشت می کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان در آخرین مرحله بوته گیاه را از زمین در آورده و در صورت مناسب بودن خاک به جای آن گیاه دیگری کشت می کنند ، در غیر این صوزت از زمین مورد نظر به صورت (آیش) استفاده می کنند.    

وی، تعداد بهره‌برداران حوزه پرورش دام را ۳۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: در زمان برداشت در هر هکتار ۱۰۳ تن علوفه برداشت می‌شود که به مصرف خوراک دام می‌رسد.

 مدیر جهادکشاورزی بافق، هدف از کشت  سورگم علوفه‌ای را کم آبخواه بودن آن نسبت به یونجه و برخی از محصولات مشابه ،عملکرد بالا و سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه ذکر کرد.

وی از روستاهای علی آباد، فتح آباد، عنایت آباد ، مهرآباد و صدرآباد به عنوان مناطق عمده کشت سورگم علوفه ای منطقه ذکر کرد.

به گفته رحمتیان سالانه در ۲ دوره پرواربندی از ۱۵ هزار راس دام سبک به طور متوسط ۲۴۰ تن گوشت قرمز استحصال و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید