Iranian Agriculture News Agency

۴۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بخش کشاورزی یزد اختصاص یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: دولت امسال در اجرای سامانه های آبیاری نوین در مزارع و باغ های این استان ۴۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای پرداخت به بهره برداران اختصاص داد.

۴۰۰ میلیارد ریال  کمک بلاعوض به بخش کشاورزی یزد اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، سید جمال سجادی پور افزود: دولت برای  آبیاری کم فشار و قطره ای  در هر هکتار به ترتیب هفتاد میلیون ریال و ۱۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای استفاده بهینه و بهره وری بیشتر از آب موجود توجه به اجرای سیستم های آبیاری نوین داشته  باشند ، افزود : کشاورزان از فرصتی که دولت در این مورد فراهم کرد، برای پایداری تولید و افزایش بهره وری آب ، از مزایای این شیوه آبیاری استفاده کنند.

سجادی پور ادامه داد: برای استفاده و بهره وری بهتر از منابع آب بخش کشاورزی یزد تاکنون ۳۰ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی این استان به آبیاری نوین تجهیز شد.

وی تصریح کرد: آبیاری نوین شامل  آبیاری کم فشار ، قطره ای ، زیرسطحی ، تیپ و تشتکی  است  که در این سیستم راندمان آبیاری از ۳۵ تا ۸۵ درصد افزایش می یابد.

وی با توجه به تداوم ۲ دهه خشکسالی و کاهش افت سطح آب های زیرزمینی اظهارکرد: بهترین روش برای حفظ موجود در بخش کشاورزی استان یزد اجرای طرح های آبیاری نوین در مزارع و باغ هاست .

سجادی پور تصریح کرد: دولت توجه خاصی برای اجرای این طرح ها دارد که کشاورزان را با پرداخت کمک های بلاعوض دراین بخش یاری می کند .

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با استفاده از  پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض  به کشاورزان ، چهار هزار و ۶۰۰ هکتار طرح های آبیاری نوین اجرا شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد  اضافه کرد: با اجرای این طرح ها ، راندمان آبیاری پروژه های آبیاری تحت فشار از ۳۵ درصد به ۲ برابر افزایش یافت .

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید