Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر :

28 سازه آبخیزداری در شهرستان مهدی‌شهر اجرا شد

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر از اجرای 28 سازه آبخیزداری به حجم 19 هزار و 48 مترمکعب در چهار حوزه آبخیز آسوران–جاشلوبار، چاشم، هیکو و گل رودبار شهرستان مهدی‌شهر در سال‌های 97 و 98 خبر داد.

28 سازه آبخیزداری در شهرستان مهدی‌شهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عبدالرضا میقانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده از اعتبارات صندوق توسعه ملی 97 و 98 در حوزه آسوران -جاشلوبار شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: این سازه‌ها با صرف 77 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک در قالب طرح‌‎های آبخیزداری در مناطق بالادست حوضه‌های آبخیز مهدی‌شهر توسط اداره منابع طبیعی در دستور کار است.

فرماندار مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه امسال به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است گفت: یکی از راه‌های تحقق «جهش تولید» در همه بخش‌ها ازجمله بخش کشاورزی و منابع طبیعی حفظ منابع پایه حیات آب، خاک، هوا و پوشش گیاهی با استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی است.

میقانی افزود: عملیات آبخیزداری با هدف جلوگیری از خسارت سیل، استفاده بهینه از سیلاب، ذخیره و تقویت منابع آب زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک، جلوگیری از ورود رسوبات به مخزن بندها و استخرهای ذخیره آب و اراضی کشاورزی اجرایی می‌شود.

وی ضمن بازدید از بندهای سنگ و ملات و دیدار با بهره‌برداران، اثربخشی عملیات آبخیزداری در جلوگیری از خسارت سیلاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی را بسیار مطلوب دانست و از زحمات همکاران اداره منابع طبیعی قدردانی کرد.

فرماندار مهدی‌شهر گفت: با توجه به این اقدامات در ارتفاعات و به دور از دید مردم بوده باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام شود تا مردم هم در جریان این فعالیت‌ها قرار بگیرند.

میقانی اضافه کرد: شهرستان مهدی‌شهر با وسعتی بالغ‌بر 195 هزار هکتار، کاملاً کوهستانی و با بارندگی خوب و بیشتر از 90 درصد اراضی در تهدید سیل بوده و نیاز است تا اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری بر اساس مطالعات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید