Iranian Agriculture News Agency

دو نفر از محکومان پرونده آتش سوزی ارسباران محکوم به حبس شده‌اند

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در خصوص پرونده آتش سوزی جنگل های ارسباران در سال گذشته، چند نفر دستگیر شده بودند که دو نفر از آن‌ها به حبس محکوم شده‌اند و حبسشان هم قابل توجه است.

دو نفر از محکومان پرونده آتش سوزی ارسباران محکوم به حبس شده‌اند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو، در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: این پرونده در حال حاضر در یکی از شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان در دستور رسیدگی است.

وی گفت: طبق بررسی‌ها و استعلام از دادستان شهرستان مربوطه، دلیلی بر سازمان یافته بودن اقدام این محکومان وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، سال گذشته در ارتباط با عملکرد دستگاه‌های اجرایی مسئول، بررسی مفصلی انجام دادیم.

دادستان تبریز خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه‌های متولی در امر پیشگیری و مقابله با آتش سوزی از تجربه سال گذشته استفاده کنند.

وی بیان کرد: واقعیت امر این است که با اقداماتی در این حد نمی‌توانیم نمونه‌ای از آتش سوزی سال گذشته را در صورت اتفاق افتادن مجدد، کنترل کنیم.

وی متذکر شد: معتقد هستم با اقدامات مطرح شده در این جلسه حتی در صورت اتفاق افتادن آتش سوزی کم حجم‌تر از آتش‌سوزی سال گذشته در جنگل‌های ارسباران نیز قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

محبوب علیلو در خاتمه، اظهار کرد: بر اساس قانون مدیریت بحران، هر جایی که لازم بود، نیروهای ارتش، سپاه و بسیجیان و نیروی انتظامی پای کار آمدند.

وی گفت: بیان این مطلب که "هنوز فرمانده و مدیر واحدی برای مقابله با چنین بحران‌هایی وجود ندارد"، کم لطفی است، چرا که هم در قانون و هم در دستورالعمل نحوه مدیریت و اطفاء مشخص است.

دادستان تبریز در پایان تاکید کرد: با مشکلات و وضعیت حادث شده، اگر نتوانیم از محیط زیست، فضای سبز و محیط‌های پیرامونی به نحو احسن حفاطت کنیم، دیگر فعالیت‌هایمان هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید