Iranian Agriculture News Agency

انجام مبارزه با بیماری برگی گندم در ۴۰۰ هکتار اراضی رازوجرگلان

مدیر جهادکشاورزی رازوجرگلان گفت: امسال مبارزه با بیماری برگی گندم در سطح ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان مرزی انجام شده که موجب افت تولید محصول در گندمزارها می‌شود.

انجام مبارزه با بیماری برگی گندم در ۴۰۰ هکتار اراضی رازوجرگلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، الله وردی خادمی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری ها و آفات گندم همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در اثر بارندگی های اخیر و با بالا رفتن رطوبت خاک و دمای هوا بیماری های لکه برگی در برخی از مزارع گسترش پیدا کرده است، که برای حفظ سبزینگی برگ های گندم، به کشاورزان توصیه شده است، استفاده از سموم را در مزارع جدی بگیرند.

وی خواستار سمپاشی دست کم برای یک نوبت در گندمزارها شد و گفـت: در صورت سمپاشی نکردن شاهد خسارت زیاد در کاهش راندمان تولید محصول خواهیم بود.

وی با بیان اینکه میزان کشت گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، افزود: پیش بینی می شود امسال ۳۸ هزار تن گندم از ۲ هزار  و ۷۰۰ هکتار از اراضی آبی و ۲۱  هزار از اراضی دیم این شهرستان برداشت شود.

خادمی با اشاره به خرید تضمینی گندم کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال در شهرستان،  خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی امسال در فصل کشت،   ۵ مرکز خرید گندم  به صورت سیلوهای بخش خصوصی، دولتی و انبارهای تعاون روستایی فعال می شود.

مدیرجهادکشاورزی رازوجرگلان افزود: همچنین برای حمایت از کشاورزان شهرستان، در حال پیگیری هستیم تا کارخانه آرد، خرید گندم را به صورت کمیسیونی انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید