Iranian Agriculture News Agency

قلع و قمع ملخ‌های صحرایی در ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود شرایط سخت و بحرانی شیوع ویروس کرونا اما تاکنون ۳۰ هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این استان از وجود آفت ملخ صحرایی پاک شده‌است.

قلع و قمع ملخ‌های صحرایی در ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر

خسرو عمرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو باخبرنگار ایانا در استان بوشهر افزود: با توجه به پیش بینی سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در باره حمله دسته‌های جدیدی از این آفت به کشور و استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با این آفت در اسن استان تا ۲۰۰ هزار هکتار نیز برسد.

وی بیان کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان است.

عمرانی اضافه کرد: بیشترین آلودگی عرصه‌های استان بوشهر به آفت ملخ صحرایی در مناطق کوهستانی و در حاشیه عرصه‌های باغ‌ها در منطقه دشتستان و دشت پلنگ شهرستان دشتی است که با توجه به مبارزه صورت گرفته تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده‌است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸ هزار لیتر سم برای سمپاشی عرصه‌های طبیعی، مزارع و باغ‌ها در این استان مصرف شده‌است و محدودیتی برای تامین سم مورد نیاز وجود ندارد و تلاش شده برای حفظ عرصه‌های طبیعی و محیط زیست کار سمپاشی در ۲۸ کانون آلوده استان بوشهر انجام شود.

عمرانی گفت: در زمان حاضر ۲۵ گروه مبارزه، ۳۰ گروه ردیاب، یک فروند هواپیمای سمپاش، ۹ دستگاه سمپاش یو ال وی و ۱۰۰ دستگاه سمپاش زمینی در اختیار داریم که با همت مردم، شوراها، دهیاری‌ها کار سمپاشی و ردیابی ملخ‌های صحرایی را در استان بوشهر انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های ردیابی و پایش بلافاصله گزارش ریزش ملخ و یا خروج پوره‌ها را اعلام می‌کنند و مبارزه با ملخ‌های بالدار و پوره‌ها به صورت شیمیایی و با دسته‌های تخم در سطح‌های محدود به صورت مکانیکی و تخریب کانون‌های تخم‌ریزی انحام شده‌است.

عمرانی افزود: پیش‌بینی جهانی این است که دسته‌های جدید ملخ از شمال آفریقا و شبه‌جزیره عربستان وارد کشور و استان بوشهر خواهد شد که میزان آنها سه برابر سال پیش است و تا چهار سال آینده درگیر مبارزه با ملخ خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید