Iranian Agriculture News Agency

در راستای طرح توسعه زراعت چوب انجام می‌شود؛

کاشت 18 هزار هکتار صنوبر در استان گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در راستای طرح توسعه زراعت چوب، 18 هزار هکتار صنوبر در این استان کاشته خواهد شد.

کاشت 18 هزار هکتار صنوبر در استان گیلان

محسن یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با توسعه زراعت چوب در این استان اظهار کرد: استان گیلان از قطب‌های زراعت چوب و مناطق مستعد در این زمینه محسوب می‌شود و طرح زراعت چوب به مساحت ۱۸ هزار هکتار در این استان در حال انجام است.

وی افزود: این طرح ها از طریق مزایده، با حفظ مالکیت دولت و تنها با هدف کاشت و برداشت چوب انجام می‌شود که اولین مرحله این کار را در گیلان و در چند شهرستان در سامانه قرارداده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در رابطه با درختان کاشته شده در این اراضی خاطرنشان کرد: در بسیاری از این عرصه‌ها از سالیان گذشته، صنوبر کاشته شده که از زمان بهره‌برداری آنها گذشته است، بنابراین این درختان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت که مواد کارخانجات را تامین کرده و ضمن جهش تولید چوب در استان و منطقه و ایجاد اشتغال، فشار به جنگل‌های طبیعی و قاچاق چوب را کاهش می دهد.

یوسف پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده کاشت ما صنوبر است که دارای کلون های مختلفی است و توسط موسسات تحقیقاتی معرفی شده است، بنابراین از ظرفیت متقاضیانی که در امر صنوبرکاری سابقه دارند در این طرح استفاده خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید