Iranian Agriculture News Agency

میرعرب رضی در گفتگو با ایانا:

توسعه 30 هزار هکتاری زراعت چوب در سال جهش تولید

مجری طرح زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال جهش تولید طرح توسعه زراعت چوب در 30 هزار هکتار از اراضی در دستور کار این سازمان قرار دارد که قالبا درختان سریع الرشد صنوبر و اکالیپتوس را شامل می‌شود.

توسعه 30 هزار هکتاری زراعت چوب در سال جهش تولید

جواد میرعرب رضی مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با برنامه های این سازمان در سال جهش تولید اظهار کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در راستای جهش تولید، طرح توسعه زراعت چوب در 30 هزار هکتار از اراضی را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این طرح کشت انواع درختان سریع الرشد صنوبر و اکالیپتوس در نظر گرفته شده است.

میرعرب رضی در رابطه با استان‌هایی که برای کاشت این درختان مناسب هستند، خاطرنشان کرد: زراعت چوب بیشتر در استان هایی که آب کافی دارند مانند  گیلان، مازندران، زنجان، آذربایجان غربی، خوزستان و کرمانشاه انجام می‌شود.

وی افزود: استان‌های دیگر هم توسعه زراعت چوب را با آب‌های نامتعارف انجام می‌دهند، مانند استان تهران که پتانسیل خوبی داشته و طبق مصوبه دولت کشاورزان در اراضی جنوب تهران حق کاشت این نوع درختان را دارند.

مجری طرح زراعت چوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در استان هایی که بارندگی نداریم استفاده از رودخانه های دائمی و آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار گرفته و در ۱۰ استان کشور، اراضی را شناسایی کردیم که در حاشیه‌ مراکز تصفیه فاضلاب‌ها هستند و برای توسعه چوب مناسب اند.

میرعرب رضی با اشاره به اینکه یکی از کسب و کارهایی که می تواند به صورت چند منظوره عمل کند زراعت چوب است، عنوان کرد: زراعت چوب باعث جلوگیری از خروج ارز، کاهش وابستگی و تامین مواد سلولزی ام دی اف و اچ دی اف شده و صنعت درودگری را توسعه می‌دهد.

وی افزود: توسعه زراعت چوب اشتغال علاوه بر درآمدزایی باعث اشتغال پایدار روستایی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید