Iranian Agriculture News Agency

اشتیاق کشاورزان لردگان به کشت گیاهان دارویی

رییس مرکز خدمات کشاورزی بخش فلارد شهرستان لردگان از استقبال کشاورزان از طرح کشت گیاهان دارویی در این منطقه خبر داد

اشتیاق کشاورزان لردگان به کشت گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،رییس مرکز خدمات کشاورزی بخش فلارد شهرستان لردگان با اشاره به استقبال کشاورزان از طرح کشت گیاهان دارویی گفت:هم‌اینک در راستای کشت گیاهان دارویی در بخش فلارد ۲۰ هکتار از اراضی به کشت موسیر، ۲۰ هکتار سیاه دانه، ۶ هکتار آنغوزه و ۵۰ هکتار به کشت زیره سبز اختصاص یافته است.

باقر سعیدی افزود : با استقبال کشاورزان روستای ابواسحاق بخش فلارد، کشت زیره سبز در بخشی از اراضی این منطقه، جایگزین کشت گندم و جو شده است.

وی گفت :سال گذشته کشت زیره سبز به صورت پایلوت در سه هکتار از اراضی این بخش در روستای شهریاری انجام شد و به دلیل نتیجه بخش بودن، امسال این میزان به ۵۰ هکتار افزایش یافت.

سعیدی، با اشاره به تغییر کشت ۲۹ نفر از کشاورزان این بخش از گندم، جو و عدس به زیره سبز، بیان کرد: کشت زیره سبز از اواسط اسفند آغاز و برداشت آن اواخر خرداد انجام می‌شود، که این مقدار نسبت به دوره رشد ۶ تا ۷ ماهه گندم قابل توجه است.

رییس مرکز خدمات کشاورزی بخش فلارد شهرستان لردگان به مزایای کشت زیره سبز برای کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: درآمد زیره سبز در مقایسه با گندم و جو به عنوان کشت غالب این منطقه حدود ۲ تا ۳ برابر بیشتر است.

سعیدی، با بیان اینکه زیره سبز به بذر و نگهداری کمتری در مقایسه با گندم احتیاج دارد، تصریح کرد: برای کشت هر هکتار گندم به ۲۳۰ تا ۲۴۰ کیلوگرم بذر نیاز است.

وی کشت زیره سبز را به صورت دیم عنوان و تاکید کرد: عملکرد زیره سبز در هر هکتار بسته به شرایط مختلف نظیر رسیدگی کشاورز، وجین مرتب، کوددهی مناسب و قابلیت زمین به صورت متوسط بین ۶ درصد تا ۹درصد تن است.

رییس مرکز خدمات کشاورزی بخش فلارد شهرستان لردگان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی با توجه به درآمدزایی بالایی که دارند به عنوان یکی از سیاست‌های وزارتخانه در کشور رواج پیدا کرده است، گفت: بقطع چنانچه امسال عملکرد سطح زیر کشت زیره سبز در فلارد قابل توجه باشد سال آینده سطح زیر کشت را افزایش می‌دهیم.

 شهرستان لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید