Iranian Agriculture News Agency

قلع و قمع ۶۳ مورد کاربری غیر مجاز در همدان

​مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز استان مربوط به احداث خانه باغی در باغات است اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 63 مورد تخریب و قلع قمع در سه منطقه حیدریه، کیشین و دره مرادبیگ صورت گرفته است.

قلع و قمع ۶۳ مورد کاربری غیر مجاز در همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان همدان، هوشنگ کرمی اضافه کرد: اراضی زراعی در کشور روز به روز در حال کاهش است به طور کلی از ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشور محصول برداشت می‌شود به عبارتی دیگر ۹ درصد از اراضی مربوط به اراضی زراعی است و ۹۱ درصد دیگر را زمین‌های مسکونی، کویر، کوه و اراضی غیر قابل کشت تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه از  ۱۸ میلیون هکتار اراضی به ازای هر یک هکتار، هشت تن محصول برداشت می‌شود افزود: وسعت اراضی استان همدان یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که بیش از ۹۰۰ هزار هکتار آن کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز استان همدان مربوط به احداث خانه باغی در باغات است تصریح کرد: براساس قانون در باغات کمتر از ۲ هزار متر مجوز احداث بنا داده نمی‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: در باغات قدیمی پیش از سال ۷۴ که دارای خانه‌باغ بودند در صورتی که مساحت باغ بیش از ۲ هزار متر باشد، مشمول مرمت و بازسازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل حریم قرار گیرد، شهرداری، راه و شهرسازی و  سازمان جهاد کشاورزی همدان می‌توانند ورود کنند خاطرنشان کرد: در ابتدا باید شکایت انجام شود و سپس با نظر قاضی قلع و قمع و یا جریمه اعمال می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه میزان ساخت‌وسازها زیاد و نیروهای امور اراضی محدود است گفت: سال گذشته بیش از یک‌هزار پرونده در این زمینه تشکیل و رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی در حوزه ساخت و سازها در اراضی ملی ورود می‌کند اظهار کرد: در املاک شخصی نیز جهاد کشاورزی و شهرداری ورود می‌کنند و مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شوند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ مورد تخریب و قلع قمع در سه منطقه حیدریه، کیشین و دره مرادبیگ صورت گرفته است افزود: هر سه هفته یک بار شهرداری لودر در اختیار ما قرار می‌دهد تا اجرای احکام انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید