Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران خبر داد:

عرضه مستقیم و توزیع ۱۵۰۰ تن خرما در ماه رمضان

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید و توزیع ۱۵۰۰ تن خرما و ۲۰۰ تن خرمای مضافتی در ماه رمضان خبر داد.

عرضه مستقیم و توزیع ۱۵۰۰ تن خرما در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار ایانا، حسین شیرزاد درباره‌ جزییات خرید خرما در ده روز گذشته، اظهار کرد: در راستای کمک به تنظیم بازار خرمای کشور اتحادیه تعاون روستایی استان کرمان اقدام به خرید۱۵۰۰ تن خرما و  ۲۰۰ تن خرمای مضافتی درجه یک کرده و به کلیه استان های کشور جهت عرضه مستقیم با کیفیت و قیمت مناسب ارسال شده و همچنین باعث ایجاد تعادل در بازار این محصول شده است.

وی افزود: قیمت خرید خرمای مضافتی بسته به کیفیت بین ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان برای هر کیلو بوده و با قیمت بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ به دست مصرف کننده رسیده است در صورتی که قیمت مصوب تنظیم بازار کشور برای مصرف کننده ۲۴ هزار تومان بود است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه تاکید کرد: انواع خرما توسط شبکه استانی خریداری و فروش بصورت عرضه مستقیم انجام شده، همچنین اتحادیه استان کرمان برای نخستین باراقدام به اجرای طرح زنجیره خرما در استان و اقدام به ثبت برند اختصاصی (کلوتا ) کرده و در هفته گذشته یک کانتینر به کشور هندوستان ارسال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید