Iranian Agriculture News Agency

رصد و پایش آفات درباغات شهرستان شهرکرد

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکردگفت :به منظور ردیابی و پایش آفات، نصب تله در باغات شهرستان شهرکرد در حال انجام است.

رصد و پایش آفات درباغات شهرستان شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: از مجموع 24 ایستگاه مورد پایش آفات، 14 ایستگاه تله‌گذاری شده است.

رفیعی افزود: 14 ایستگاه تله‌گذاری شده مربوط به ردیابی کرم سیب، کرم خراط، خوشه‌خوار مو، سرشاخه‌خوار هلو و مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات فرخشهر و چالشتر و 10 ایستگاه نیز در دست اقدام است.

وی گفت: نصب تله‌های مربوط به آفات قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای و کرم برگخوار پاییزه با هدف پایش و رصد این آفات برای پیشگیری از ورود و گسترش، صورت گرفته و در مورد سایر آفات از جمله سرشاخه‌خوار هلو و خوشه‌خوار مو، کرم سیب و ... هدف به دست آوردن پیک جمعیت آفت و اعلام بهترین زمان سم‌پاشی به باغدار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه مهمترین گام در مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، پیش‌آگاهی و اولین قدم در پیش‌آگاهی، ثبت داده‌های هواشناسی اعم از دمای حداکثر و حداقل، رطوبت، سرعت و جهت باد و همچنین تعیین فنولوژی گیاه و آفت است، خاطر نشان کرد: با ردیابی و پایش آفات می‌توان از زمان مناسب کنترل آفات مطلع شد که در نتیجه کاهش مصرف بی‌رویه سموم شیمیایی و یا  استفاده از سموم در زمان مناسب و در نتیجه به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی آفت‌کش‌ها، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصول سالم و دستیابی به امنیت غذایی به منظور ارتقاء سطح سلامت عمومی جامعه را به همراه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید