Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

طرح های دامپروری و کشاورزی در شهرستان بویین زهرا و آوج توسعه می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ظرفیت سازی توسعه طرح های کشاورزی و دامپروری در دو شهرستان بویین زهرا و آوج از اولویت های جهاد کشاورزی است

طرح های  دامپروری و کشاورزی  در شهرستان بویین زهرا و آوج توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در دیدار با روح اله عباسپور نماینده منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود : طی سالهای اخیر طرح های کشاورزی و دامپروری خوبی در دو  شهرستان بوئین زهرا و آوج اجرا شده است .

 وی افزود: بخش عمده‌ای از دشت حاصلخیز قزوین در شهرستان بویین زهرا قرار دارد که  قابلیت خوبی برای افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی دارد .

خمسه توسعه سامانه های نوین آبیاری، احداث گلخانه، سایبان، داربستی کردن باغات انگور، لوله گذاری و پوشش انهار، توسعه کشاورزی مکانیزه و صنعتی در این دو شهرستان را از جمله طرح های جهادکشاورزی ذکر کرد .

وی گفت: احداث شهرکهای دامی راهکار مناسبی در جهت تجمیع دامداری ها و خروج آنها ازمناطق شهری و روستایی  است  که مدیریت صحیح این شهرک ها  می تواند تاثیر بسزایی در اشتغال و افزایش تولیدات دامی  داشته باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی در شهرستان آوج، بمنظور ذخیره آبهای سطحی و جبران کمبود آب در فصل تابستان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : ممنوعیت صدور مجوز دام و طیور در شهرستان بویین زهرا به محدودیت تغییر یافته که با توجه به طرح آمایش سرزمین و مطابق با دستورالعمل های ابلاغی مجوزهای مربوطه صادر می شود.

خمسه افزود : تسهیل شرایط صدور مجوز در زمینه های مختلف در شهرستان آوج از راهبردهای اصلی سازمان در جهت توسعه فعالیتهای کشاورزی و دامی، افزایش اشتغال و محرومیت زدایی است.

خمسه یاد آور شد : وجود چالش های متعدد در بخش کشاورزی نیازمند همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استفاده از از توان آنان در سطوح ملی از جمله بازنگری در برخی از قوانین، جذب اعتبارات، اخذ مجوزها و ... می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید