Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا بیان شد:

آغاز فعالیت نوغانداری در شهرستان تهران

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تهران گفت: هرساله درفصل بهار و بویژه اردیبهشت ماه باتوجه به شروع رویش درختان و برگ دهی درختان توت، فعالیت های نوغانداری در شهرستان تهران آغاز می شود.

آغاز فعالیت نوغانداری در شهرستان تهران

جبرئیل برادری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران افزود: پرورش کرم ابریشم بدلیل هزینه های کمتر نسبت به برخی دیگر از فعالیت های کشاورزی با اقبال عمومی گسترده ای در کل کشور روبرو شده است که در این بین تعدادی از زنان سرپرست خانوار و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد از متقاضیان ویژه دریافت جعبه تخم نوغان برای شروع این فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان تهران نیز تعدادی از بهره برداران و بانوان علاقه مند به این فعالیت، متقاضی پرورش کرم ابریشم بوده اند و به همین منظور در سال گذشته کارگاههای آموزشی به همت اداره آموزش و ترویج شهرستان و با هدف ایجاد اشتغال، ترویج و توسعه نوغانداری در منطقه برگزار شد و در اوایل ماه جاری افراد علاقه مند به مرکز تهیه و توزیع جعبه تخم نوغان معرفی شده اند.

 برادری تصریح کرد: این مدیریت با در نظر گرفتن جمعیت انبوه ساکن در محدوده جغرافیایی خود حداکثر توان را برای جذب متقاضیان بیشتر در سالهای آینده به کار گرفته تا از این طریق در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید، بیشترین اشتغال زایی در تحقق شعار معظم له داشته باشد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید