Iranian Agriculture News Agency

استان تهران رتبه نخست احداث گلخانه‌های کشور در سال98 را کسب کرد

پیش بینی افزایش ۵۰۰هکتاری گلخانه های استان درسال جهش تولید

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توسعه واحدهای گلخانه‌ای در این استان گفت : سال گذشته استان تهران با احداث ۳۲۳ هکتار فضای گلخانه‌ای در میان استان‌های سراسر کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

استان تهران رتبه نخست احداث گلخانه‌های کشور در سال98 را کسب کرد

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری در این باره اظهار داشت: سال گذشته استان تهران با فاصله ۱۰۰ هکتاری با استان دوم به لحاظ احداث فضاهای گلخانه ای در کشور اول شد و شهرستان های پیشوا، پاکدشت و پیشوا بالاترین سطح تحقق احداث گلخانه در استان تهران را داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۸۱۱ هکتار گلخانه در استان تهران احداث شده افزود: امسال در سال جهش تولید فضاهای گلخانه ای را به ۴ هزار و ۳۱۱ هکتار افزایش خواهیم داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار گل شاخه بریده و همچنین ۳۰ میلیون گلدان گیاهان آپارتمانی در فضاهای گلخانه ای تولید خواهد شد و همچنین میزان تولیدات محصولات گلخانه ای در استان تهران از سالانه ۷۵۰ هزار تن به ۸۲۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: استان تهران بزرگترین گلخانه دار کشور است چرا که ۲۸ درصد کل مساحت واحدهای گلخانه ای در این استان احداث و فعال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید