Iranian Agriculture News Agency

در هفت استان کشور؛

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 183 هزار هکتار از اراضی انجام شد

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۱۸۳هزار و ۹۱۴ هکتار از اراضی کشور در هفت استان به انجام رسیده است.

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 183 هزار هکتار از اراضی انجام شد

به گزارش ایانا به نقل از صدا و سیما، محمدرضا میر اظهار داشت: به ترتیب در استان سیستان و بلوچستان در سطح ۷۱هزار و ۸۵۶ هکتار، در استان هرمزگان در سطح ۴۵هزار و ۶۷۵ هکتار، در بوشهر در سطح ۲۷ هزار و ۵۷۰ هکتار در استان فارس در سطح ۱۷هزار ۷۹۵ هکتار در جنوب کرمان در سطح ۱۱ هزار و ۱۷۰ هکتار در خوزستان در سطح ۶هزار و ۱۷ هکتار و در خراسان جنوبی در سطح ۳۸۳۱ هکتار با این آفت مبارزه صورت گرفته است.

وی افزود: تا این لحظه با تلاش‌های صورت گرفته هیچ آسیبی به محصولات کشاورزی نرسیده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص تامین اعتبار مبارزه با این آفت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته تجربیات خوبی درخصوص مبارزه با این آفت پیش بینی اعتبارات مبارزه برای امسال به موقع انجام شد و مکاتبات لازم صورت گرفت و سازمان مدیریت اعتبارات لازم را تخصیص داد و به این ترتیب در حال حاضر از لحاظ اعتباری برای مبارزه با این آفت مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: این اعتبارات که در مجموع بین ۸۰ تا ۸۵ میلیارد تومان است به صورت پلکانی به میزان مبارزه صورت گرفته با آفت تخصیص می‌باید و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

آقای محمدرضا میر، تصریح کرد: سال گذشته در ۷۶۰ هزار هکتار از اراضی با ملخ صحرایی مبارزه شد، ولی پیش بینی میشود امسال این آمار به یک میلیون هکتار افزایش یابد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، با تاکید بر اینکه تمام پیش بینی‌ها در خصوص جلوگیری از آسیب دیدن محصولات کشاورزی ناشی از این آفت صورت گرفته، گفت: در استان‌هایی که در معرض این آفت قرار دارند حتی پیش بینی هواپیما‌های ویژه برای سمپاشی نیز شده که در صورت نیاز این هواپیما‌ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند و تنها کمبود درخصوص خودرو‌های کمک‌دار برای عبور از مناطق صعب العبور است که امیدواریم با کمک سایر ارگان‌ها این مشکل نیز مرتفع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید