Iranian Agriculture News Agency

گردشگری کشاورزی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: با استفاده از قابلیت‌های کشاورزی، توسعه گردشگری کشاورزی از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

گردشگری کشاورزی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، محمدحسین ارسطو زاده اعلام کرد: استان بوشهر با دارا بودن قابلیت برداشت محصول خارج از فصل می‌تواند مسیر جدیدی از صنعت گردشگری را در استان ایجاد و در حوزه کشاورزی به جایگاه خوبی از جذب گردشگر برسد.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های دشتستان و کنگان در فصل‌های سرد سال با برداشت محصولات جالیزی نظیر گوجه فرنگی و تامین نیاز کشور، در این خصوص پتانسیل بالایی دارند و در طرح جامع گردشگری استان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به جود باغ‌های مرکبات در شهرستان جم یادآور شد: این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب نسبت به دیگر شهرستان‌های استان و قرار گیری در منطقه کوهستانی، این امکان را به ما می‌دهد تا با تعریف رویدادهای مناسبتی و تکیه بر برداشت محصول به توسعه گردشگری کشاورزی در استان رسید.

ارسطو زاده اضافه کرد: با توجه به وجود بیش از 6 میلیون اصله نخل در استان بوشهر، یکی دیگر از رویدادهایی که می‌شود برگزار کرد جشنواره “خرماپزون” در تابستان است که زیبایی‌های خاص خود را دارد و با وجود آب و هوای گرم و مرطوب در آن فصل، علاقمندان زیادی هستند که مشتاق تماشای برداشت خرما  در کنار دیگر مراسم‌های آیینی باشند.

وی تاکید کرد: گردشگری کشاورزی در استان بوشهر با تکیه بر این رویدادها فعال می‌شود و با صدور مجوز برای راه‌انداری بومگردی در زمین‌های زراعی و باغ‌ها این امکان به گردشگر داده می‌شود تا یک تجربه جدید را از زندگی در کنار یک کشاورز روستایی تجربه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجتمع گردشگری روستای بندو با همت مجموعه دهیاری در حال ساخت است و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسطو زاده افزود: کار ساخت این مجتمع با هزار و 300 متر مربع زیر بنا بصورت پلکانی در روستای کوهستانی بندو از توابع شهرستان عسلویه شروع شده و امید می‌رود در کنار دیگر جاذبه‌های این روستا همچون هشت چشمه آب شیرین و طبیعت کوهستانی منطقه به جذب بیشتر گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: روستای بندو از لحاظ وجود آثار تاریخی شامل 2 آسیاب ثبت شده ملی در کنار سد ساروجی و برکه دوران قاجار مربوط به تاسیسات آبی ۲ آسیاب تاریخی از دیگر جاذبه های این روستا است.

ارسطو زاده یادآور شد: این روستا آخرین نقطه جنوبی استان بوشهر است که هفت کیلو متر با ساحل خلیج فارس فاصله دارد و همه این موارد نوید این موضوع را می‌دهد  که با افتتاح این مجتمع گردشگری شاهد یک نقطه منحصر به فرد برای گردشگر پذیری در استان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید