Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

استحصال 10درصد کلزای کشور از مزارع فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها در سال جاری 10درصد کلزای کشور در فارس تولید می شود، گفت: تاکنون برداشت این محصول در سطحی بالغ بر چهار هزار هکتار در هشت شهرستان جنوبی استان فارس صورت گرفته و بیش از هفت هزار و صد تن محصول کلزا استحصال شده است.

استحصال 10درصد کلزای کشور از مزارع فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی تصریح کرد: اتحادیه کمباین داران این استان در برداشت محصولات کشاورزی کشور سهیم است و در استان فارس با توجه بیشتری برداشت را مدیریت می کند از این رو تلاش شده است حتی مزارع کلزا با قطعات کوچک در دورترین نقطه این استان با کمباین همراه با هد مخصوص برداشت شود.

به گفته وی؛ برداشت کلزا در استان فارس از هفدهم فروردین ماه شروع شده و تا نیمه دوم مرداد ماه ادامه پیدا می کند و در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی در حال خرید دانه روغنی به قیمت چهارهزار و 660 تومان است و حداکثر تا یک هفته پس از تحویل کلزا، پول کلزاکاران پرداخت شود.

قاسمی ابراز کرد: در سطح استان فارس، مراکز خرید استانداردسازی شده و دارای سیلوهایی با نگهداری حداقل ظرفیت سه تا چهار هزار با پراکنش خوب در سطح استان وجود دارد و مشکلی برای نگهداری کلزای خریداری شده در شهرستان های جنوبی استان و سایر شهرستان ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کلزای خریداری شده در کارخانجات داخلی تبدیل به روغن می شود، اظهار کرد: از کارخانجات روغن به منظور مشارکت زنجیره ای در تولید کلزا حمایت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال زراعی 99-98 ، سطح زیر کشت کلزا در این استان بالغ بر 16 هزار و 700 هکتار بود که پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بالغ بر 35 هزارتن دانه کلزا استحصال و تحویل مراکز خرید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید