Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد؛

شتاب بخشی به توسعه کشاورزی کرمانشاه در راستای تحقق جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مدیران این سازمان که با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان ، مدیر کل حوزه ریاست و معاونین و مدیران سازمان ،مدیران تشکل ها و با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران شهرستانها در سالن شماره یک برگزار شد گفت؛ به منظور تحقق جهش تولید، برنامه توسعه کشاورزی استان تدوین شده است و به همین منظور تمامی ظرفیت ها و پتانسیلهای این بخش بکارگیری خواهد شد.

شتاب بخشی به توسعه کشاورزی کرمانشاه در راستای تحقق جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مهندس حاتمی با بیان این مطلب افزود؛ در برنامه افزایش تولیدات، توسعه کشاورزی استان در دستورکار قرار دارد و در این راستا برنامه ریزی لازم انجام شده است.

حاتمی سپس با اشاره به اولویت های سازمان در شرایط حاضر گفت ؛ مدیران جهاد کشاورزی در شهرستانها می بایست به موضوع برداشت محصولات زراعی بویژه در مناطق گرمسیری توجه کرده و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی سپس به موضوع مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی اشاره کرد و افزود ؛ بی تردید با توجه به سال جهش تولید ،حفاظت از تولیدات کشاورزی امری مهم و ضروری است.

حاتمی سپس به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و گفت ؛ پیشگیری از ساخت و سازها اولویت اول سازمان است و بحث قهریه قطعا اولویت اول سازمان به حساب نمی آید چون هزینه بر است.

حاتمی آنگاه به روند شیوع کرونا اشاره کرد و گفت ؛ با توجه روند شیوع چند روزه اخیر این بیماری در کشور ،مدیران مجموعه می بایست پروتکل های بهداشتی را به نحو مطلوب در محل کار رعایت کنند.

وی سپس موضوع توسعه گلخانه ها را مد نظر قرار داد و افزود ؛ علی رغم تلاش های صورت گرفته طی سال ۹۸ ،عقب ماندگی های این مهم آنگونه که باید جبران نشد.

حاتمی در ادامه با پرداختن به شعار جهش تولید گفت ؛ می بایست مدیران مجموعه برای حصول و تحقق شعار سال فعالیت های خود را چند برابر نمایند و بیش از گذشته در محل کار حضور داشته باشند.

وی سپس به دقت در صدور مجوزها اشاره کرد و افزود ؛ مجوز فعالیت ها می بایست منطبق بر قانون و همراه با نظارت باشد.

رئیس سازمان آنگاه به ضرورت توجه به تشکل های بخش کشاورزی پرداخت و گفت ؛ باید از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی به نحو احسن بهره ببریم و تشکل ها را تقویت نمائیم.

حاتمی سپس به موضوع عضویت کشاورزان در نظام صنفی پرداخت و از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها خواست بستر لازم را برای عضویت کشاورزان در این تشکل فراهم کنند.

وی در پایان از مدیر نظام صنفی استان درخواست کرد در بحث صدور پروانه ها دقت نظر کامل بعمل آید.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت ؛ امید آن داریم همکاران سازمان از فیوضات این ماه برخوردار شوند.

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به همراهی کارکنان سازمان جهت کمک به نیازمندان در طرح احسان جهاد افزود ؛ امیدواریم در مرحله دوم طرح که طی ماه رمضان انجام خواهد شد شاهد همراهی بیشتر کارکنان سازمان جهت اجرای طرح مواسات مومنانه باشیم.

در ادامه این جلسه خانی معاون تولیدات دامی سازمان به ارائه گزارشی از توزیع نهاده ها پرداخت و گفت ؛ تمام تلاش همکاران تولیدات دامی آن است که  با بررسی های دقیق کارشناسان امر، نهاده ها به شکل مطلوب و عادلانه در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

در ادامه این جلسه معاون تولیدات گیاهی سازمان به موضوع توسعه گلخانه ها ،کنترل بیماری ها و آفات ،ثبت آمار کشت در سامانه پهنه بندی،توجه به پیام های سامانه پاد،مبارزه با زنگ زرد و سم پاشی علیه سنک کلزا پرداخت.

مدیر حفظ نباتات سازمان نیز در ادامه این جلسه به موضوع مبارزه با آفت سن غلات اشاره کرد و گفت ؛ سطح مبارزه با سن مادر نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد نشان می دهد.

وی سطح مبارزه با علف های هرز در سطح استان را ۴۸۴ هزار هکتار بر آورد کرد و گفت ؛ سطح مبارزه با علف های هرز نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد را نشان می دهد.

شریفی سپس از مدیران شهرستانها درخواست نمود توجه لازم را به موضوع بیماری های گیاهی و سنک کلزا مبذول کنند.

در ادامه این نشست مدیر باغبانی سازمان به برنامه های ابلاغی این مدیریت در حوزه های باغبانی ،گلخانه ها ،گیاهان دارویی و ...پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید