Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت خرید و فروش طرح‌های واگذاری کشاورزی و غیر کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت : هر گونه واگذاری باغ چه به صورت فروش چه صلح در طرح‌های طوبی و عمان ممنوع است.

ممنوعیت خرید و فروش طرح‌های واگذاری کشاورزی و غیر کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت : هر گونه واگذاری باغ چه به صورت فروش چه صلح در طرح‌های طوبی و عمان ممنوع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  گفت طبق آیین نامه اجرایی و دستور العمل ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی از طریق کمسیونها ی ماده 2 و 21 به صورت استیجاری واگذار گردیدو مستند به بند1و 4 ماده 7 شرایط ضمن قرارداد اشخاصحقیقی و حقوقی به هیچ نحو از انحاء بدون اخذ موافقت کتبی موجر حق واگذاری تمام یا قسمتی از منافع عین مستاجره را به صورت جزیی یا کلی تحت هر عنوان اعم از قطعی شرطی رهنی صلح حقوق مشارکت وکالت و غیره را ندارد و هر قرار دادی که بر خلاف این ماده با هر شخص حقیقی و حقوقی تنظیم و مبادله شود باطل و برای موجر حق فسخ قرار داد را ایجاد می‌کند.

جزایری تاکید کرد :چنانچه مستاجر در طول مدت اجاره نسبت به انتقال عین مستاجره به هر نحو کتبی یا شفاهی و در قالب اسناد رسمی یا عادی مبادرت نماید طبق قوانبن جزایی قابل پیگیری وتحت تعقیب کیفری است.

 از سال 1388تاکنون تعداد 12 طرح به مساحت 473 هکتار فسخ شده  که از این تعداد6طرح کشاورزی و 6طرح غیر کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید