Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر

522 هکتار اراضی کشاورزی بابلسر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از اجرا و بهره برداری از طرح بزرگ آبیاری تجمیعی کم فشار 522 هکتاری با اعتبار 46 میلیارد ریال در روستای تازه آباد این شهرستان خبر داد.

522 هکتار اراضی کشاورزی بابلسر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حمیدرضا رحمانی از اجرا و بهره‌برداری از طرح بزرگ آبیاری تجمیعی کم فشار 522 هکتاری در روستای تازه آباد شهرستان بابلسر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح، 46 میلیارد ریال است که 40 میلیارد ریال آن از محل اعتبار بلاعوض دولتی و 6 میلیارد ریال نیز از محل خودیاری بهره برداران تامین شد.

وی بیان کرد: به منظور افزایش راندمان آب آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، جهاد کشاورزی توسعه و ترویج سیستم های نوین آبیاری را در اولویت کاری خود قرار داده و تاکنون بیش از یک هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه روش های آبیاری نوین در صورتی که اصولی و استاندارد پیاده شده باشد می‌تواند علاوه بر جلوگیری از تلفات آب، باعث افزایش سطح زیرکشت، افزایش کیفیت و تولید محصولات در واحد سطح و راندمان 95 درصد آبیاری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه با اجرای این طرح 330 بهره برداراز مزایای آن بهره مند شدند، گفت: کنترل میزان آب ورودی به زمین های کشاورزی، توزیع یکنواخت آب و حتی سم و کود در مزرعه، جلوگیری از انتقال بذر علف هرز به دلیل استفاده نکردن از آب در جوی جاری، کاهش تبخیر سطحی و نیاز نبودن به عملیات تفکیک زمین را از دیگر مزایای اجرای این طرح می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید