Iranian Agriculture News Agency

صادرات ۱۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اصفهان در سال ۱۳۹۸

این آمار بیانگر افزایش ۱۹۰۰ برابری میزان وزنی صادرات و ۱۶۰۰ برابری ارز آوری است.

صادرات ۱۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اصفهان در سال ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، فرهاد حاجی مرادی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال ۱۳۹۸، چهارده هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مبداء تولید استان اصفهان به کشورهای اوراسیا با ارزش ۲۷ و نیم میلیون دلار صادرکه این میزان در سال ۱۳۹۷ ششصد و 56 تن و با ارزش یک و شش دهم  میلیون دلار بوده است.

حاج مرادی گفت: عمده کالاهای صادر شده به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا انواع لبنیات به خصوص کره، خامه، پنیر، شیر تازه و انواع فلفل ، گل کلم، سیب و انواع آب میوه، ترشیجات، سبزی خشک و خرما بوده است.

بنا به گزارش مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی میزان صادرات کشاورزی و غذای کشور در سال ۱۳۹۸ به کشورهای اوراسیا ۷۱۰۳ هزار تن با ارزش ۵۸۲۰ میلیون دلار و در سال ۱۳۹۷ ،  ۶۹۴۱ هزار تن به ارزش ۶۳۹۱ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است اوراسیا اتحادیه اقتصادی است متشکل از کشورهای روسیه ،بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان که در آبان ماه سال ۱۳۹۸ پس از مذاکرات طولانی، جمهوری اسلامی ایران موفق به امضای توافقنامه همکاری مشترک  با این اتحادیه گردید. از زمان الحاق ایران به اتحادیه مذکور مقرر شد کالاهایی که در ایران از مزیت تولید برخوردارند در این پنج کشور از تخفیفات تعرفه‌های گمرکی ویژه‌ای برخوردار  شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید