Iranian Agriculture News Agency

ستاد ویژه رفع موانع توسعه گلخانه ها در استان تهران تشکیل شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران رتبه اول را در توسعه کشت گلخانه های کشور دارد و برای توسعه این بخش، ستاد ویژه رفع موانع توسعه گلخانه ها در استان تهران تشکیل شده است تا موانع توسعه گلخانه در استان پیگیری شود.

ستاد ویژه رفع موانع توسعه گلخانه ها در استان تهران تشکیل شد

به گزارش ایانا در استان تهران، عباسعلی عامری در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران بخش کشاورزی استان در سال 99 که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: استان تهران پیشگام در توسعه گلخانه ها در کشور به شمار می رود و سال 98 نیز با 323هکتار گلخانه جدید الاحداث توانست پس از چندسال متوالی همچنان رتبه نخست این بخش را در کشور بدست آورد.

وی با اشاره به اینکه گلخانه برند کشاورزی استان تهران به شمار می رود، افزود: با پیشنهاد معاون امور اقتصادی استاندار تهران، ستاد ویژه رفع موانع توسعه گلخانه ها در استان تهران تشکیل شد.

عامری ادامه داد: این ستاد به ریاست استاندار تهران در سطح استان و به ریاست فرمانداران در سطح شهرستان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات توسعه گلخانه ها و رفع موانع موجود در این بخش برگزار می شود.

وی، افزایش تولید در سطح کشت نسبت به فضای آزاد، افزایش کارایی آب تا 10 برابر، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی تا 50 درصد، افزایش کارایی نهاده‌های تولید از قبیل بذر، کود و سموم، کاهش هزینه‌های کارگری نسبت به فضای آزاد، مدیریت و پیش‌بینی و کنترل بهتر عوامل خسارت‌زا در فضای گلخانه را دلایلی کافی و قانع کننده برای توسعه کشت گلخانه‌ای و رغبت سرمایه گذاران برای فعالیت در این بخش دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید