Iranian Agriculture News Agency

هویت گذاری 356296 راس دام در خراسان شمالی

مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از هویت گذاری 356296 راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

هویت گذاری 356296 راس دام در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهدی شکاری با اعلام این خبر افزود: اجرای پروژه  هویت گذاری دامهای سبک و سنگین استان از طریق عقد تفاهم نامه بین مرکز اصلاح نژاد دام کشور با مجریان مرکزی و درحال حاضر در سطح استان از طریق سه مجری استانی یعنی اتحادیه دامداران ، اتحادیه امور عشایری و اداره کل دامپزشکی استان با عقد قرارداد و بکارگیری ماموران آموزش دیده در حال اجرا است.

وی افزود: با ثبت اطلاعات دامداران در سامانه جامع مرکز، یک کد گله اختصاصی و شناسه یکتای واحد به هر دامدار اختصاص یافته و تمام دامهای پلاک کوبی شده ی وی با این کد گله ثبت و شناسایی گردیده و به راحتی قابل ردیابی هستند.

وی افزود: براساس گزارش های اخذ شده از سامانه جامع هویت دام مرکز ، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 356296 راس انواع دام شامل 10190 راس دام سنگین (گاو ، گاومیش و شتر) و346106 راس دام سبک (گوسفند و بز) پلاک کوبی و هویت گذاری شده اند.

لازم به ذکر است؛ طبق اطلاعیه صادره از سوی سازمان دامپزشکی کشور، به منظور رصد و پایش کالاهای تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی از تاریخ ۱۵/۱۰/۹۸ صدور گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه ای برای تردد دام، منحصراً جهت دامهای دارای پلاک ۱۵ رقمی صورت گرفته وکلیه کشتارگاههای دام نیز موظف به ثبت شماره پلاک دامهای کشتاری در سامانه مربوطه هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید