Iranian Agriculture News Agency

مزرعه تکثیر و پرورش زالو در شهرستان فارسان آماده بهره برداری است

مسئول اداره امور دام شهرستان فارسان از تکمیل و آماده بهره برداری شدن مزرعه پرورش زالو طبی به روش صنعتی در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان خبر داد.

مزرعه تکثیر و پرورش زالو در شهرستان فارسان آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مسئول اداره امور دام شهرستان فارسان و نماینده سازمان در امور توسعه فن آوری تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی از تکمیل و آماده بهره برداری شدن مزرعه پرورش زالو طبی به روش صنعتی در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان خبر داد.

یاسر رحیمیان افزود : این مزرعه باظرفیت پنجاه هزار زالوی مولد وبا مشارکت پست بانک شهرستان فارسان از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ در شهر جونقان تکمیل و آماده بهره برداری است

وی گفت: کشور‌های خارجی، امروزه به صورت کاملا  تخصصی روی طب سنتی به‌ وسیله پرورش زالوی طبی فعالیت می‌کنند. از این روی کشور ما نیز می‌تواند با پرورش زالو وارد این عرصه شده و حتی زمینه صادرات آن را به کشور‌های دیگر فراهم شود.

رحیمیان تصریح کرد: از جمله خواص درمانی زالو می‌توان به درمان سردرد، سینوزیت ، میگرن و بیماری‌های عفونی اشاره کرد. علاوه بر طب سنتی از زالو در تولید لوازم آرایشی بهداشتی نیز استفاده می‌شود که این مساله بر فراوان بودن مصرف آن و اشباع نشدن بازار آن دلالت دارد.

کوچکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان در این خصوص افزود: پرورش و تولید زالو ممکن است یک کار زود بازده نباشد ولی به دلیل سرمایه گذاری کم می تواند یکی از مشاغلی باشد که از ریسک کمتری برخوردار باشد.

ایران یکی از واردکنندگان اصلی محصولات آرایشی از کشور‌های خارجی است. با پرورش زالو و استفاده آن در صنعت آرایشی می‌توان ورود این لوازم را از کشور‌های خارجی کم کرد و به تولید  داخلی رونق بخشید.

خاصیت درمانی زالو به دلیل وجود ماده ضد انعقاد خونی به نام هیرودین،  موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگ‌ها و در نتیجه افزایش خون‌رسانی به مغز و سایر اعضای بدن می‌شود و اگر به صورت صحیح و بهداشتی استفاده گردد علاوه بر طب سنتی و پزشکی نوین نیز کاربرد بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید