Iranian Agriculture News Agency

محبی در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

برخورد با صید ترال غیرمجاز توسط لنج‌های سنتی

معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: در کمیسیون تخلفات صیادی به شدت با صیادان لنج‌های سنتی که بدون مجوز صید ترال اقدام به این صید می‌کنند، برخورد خواهیم کرد و محدودیتی برای صید این افراد قائل می‌شویم.

برخورد با صید ترال غیرمجاز توسط لنج‌های سنتی

پرویز محبی معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با صید ترال در خلیج فارس و دریای عمان اظهار کرد: در حال حاضر مشکل ما صید غیرمجاز لنج‌های سنتی است که مجوز صید ترال ندارند و در برخی استان‌ها به دلیل اینکه یگان حفاظت از بنادر ما حضور فعالی در صیدگاه‌های دور دست از ساحل  ندارند، این لنج‌ها مبادرت به صید ترال می‌کنند.

محبی تصریح کرد: این شناورهای لنجی مجوز کار با تور گوشتی را دارند اما در دریا تور گوش‌گیر را کنار گذاشته و با تور ترال صید می‌کنند. 

وی افزود: دو عدد از این شناورها هفته گذشته توسط دریابانی توقیف شد که با رایزنی‌هایی که انجام شد، دادگاه جریمه سنگینی برای آن‌ها تعیین کرد و امیدواریم تداوم این برخوردها باعث شود بتوانیم با این تخلفات مقابله کنیم.

محبی خاطرنشان کرد: کشتی ترال تنها برای فانوس ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما نظارت کامل را بر روی این کشتی ها داریم و اجازه نمی دهیم تخلفی در این بخش صورت گیرد.

معاون صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای رسیدگی به تخلفات صیادی اذعان کرد: علاوه بر برخورد دستگاه قضا و محیط‌زیست ما هم در کمیسیون تخلفات صیادی به شدت با این صیادان برخورد خواهیم کرد و محدودیتی برای صید این افراد قائل می‌شویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید