Iranian Agriculture News Agency

رسولی:

705 هزار تن کود اوره برای کشت بهاره تأمین و تدارک شده است

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از ابتدای اسفند ماه سال ٩٨ و مقارن با کشت بهاره تاکنون بیش از 705 هزار تن کود اوره تامین و تدارک شده است

705 هزار تن کود اوره برای کشت بهاره تأمین و تدارک شده است

به گزارش ایانا، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده از ابتدای اسفندماه 98 و مقارن با آغاز کشت بهاره تا کنون علیرغم تعطیلات نوروزی و مشکلات ناشی از بیماری کرونا بیش از 705 هزار تن کود اوره تامین و تدارک شده است که از این میزان مقدار 649 هزار تن از طریق شبکه کارگزاران در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: مقدار حمل شده به استان‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (مقدار 442 هزار تن) بیانگر رشد 47 درصدی و نسبت به میانگین بلند مدت ده ساله (مقدار 328 هزار تن) بیانگر رشد 98 درصدی است.

رسولی ادامه داد: این در حالیست که  علاوه بر مقادیر مذکور، بیش از 55 هزار تن کود اوره در بنادر جنوبی در حال کیسه گیری و حمل به اقصی نقاط کشور است. 

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تشریح کرد: طبق برنامه ریزی بعمل آمده از آغاز سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه باید حداقل 600 هزار تن کود اوره حمل و به دست کشاورزان رسانده شود که درحال حاضر بیش از 384 هزار تن کود اوره حمل و تحویل استان‌ها شده است و کشاورزان از این بابت نگرانی نخواهند داشت. 

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت خدمات حمایتی در ادامه برنامه خود برای تامین و تدارک و توزیع کود اوره از ابتدای سال 1399، تلاش می‌کند تا با حفظ میزان تامین و توزیع روزانه  مقدار ده هزارتن کود اوره تا پایان اردیبهشت ماه، همه نیاز کشاورزان به این کود را براساس برنامه ابلاغی وزارت متبوع تامین کند.

رسولی ادامه داد: بیش از 50 درصد از کود اوره تامین شده وفق ابلاغ شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت پتروشیمی پردیس عسلویه و به شکل فله بارگیری و پس از طی مسیرهای دریائی و تخلیه در بنادر امام خمینی(ره) و عباس مجدداً کیسه گیری و برای اقصی نقاط کشور از طریق زمینی و ریلی حمل و ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید