Iranian Agriculture News Agency

در سال جاری محقق شد؛

رشد 30 درصدی سهم حمل سبز در جابه‌جایی کالاهای اساسی

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای بهره‌گیری از ظرفیت حمل شبکه‌ی ریلی، از افزایش 30 درصدی سهم ریل در جابه‌جایی کالاهای اساسی خبر داد.

رشد 30 درصدی سهم حمل سبز در جابه‌جایی کالاهای اساسی

به گزارش ایانا، حسن فلاح نژاد مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کلان دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت حمل ریلی، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان حمل کالاهای اساسی با ریل نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 220 هزار تن کالای اساسی از طریق شبکه‌ی ریلی در کشور  جابه‌جا شده است که سهم ریل برای کالاهای اساسی 52 درصد و سهم جاده‌ای 48 درصد بوده است.

فلاح نژاد  خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 445 هزار تن حمل بین استانی گندم و 158 هزار تن کالای اساسی از مبادی بنادر و کشتی‌ها حمل ریلی داشته‌ایم. 

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد: مزیت استفاده از ظرفیت حمل ریلی نسبت به جاده‌ای در کالاهای اساسی این است که ضمن صرفه‌جویی در هزینه حمل، از هزینه‌های انبارداری در مبادی تا بارگیری مجدد، افت و ریزش نیز جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید