Iranian Agriculture News Agency

سند طرح تاسیس و برنامه جامع ارائه خدمت صندوق استان مرکزی مورد بازنگری قرار می گیرد

جلسه رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با حضور مهندس آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و نماینده شرکت مادر تخصصی و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان، از طریق ویدئو کنفرانس در روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه 1399 در ساعت 9 صبح در برگزار شد.

سند طرح تاسیس و برنامه جامع ارائه خدمت صندوق استان مرکزی مورد بازنگری قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، در این جلسه سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره و مدیران شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با مجید آنجفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و حمیدرضا کتانفروش، نماینده شرکت مادر تخصصی و محمدرضا خالقی، مدیرعامل صندوق حمایت از  توسعه بخش کشاورزی این استان دیدار و گفت و گو کردند.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: سند طرح تاسیس صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی با رویکرد تدوین برنامه جامع و به کارگیری الگوهای ارائه خدمت و تخصیص بهینه منابع در راستای اجرای سیاستهای وزارت متبوع مورد بازنگری قرار می گیرد.

مجید آنجفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: هماهنگی ها و وحدت نظر لازم با دستگاههای اجرایی ذیربط در این استان برای تقویت افزایش سرمایه صندوقهای غیردولتی با به کارگیری ظرفیت های قانونی برای توسعه فعالیت های اثر بخش  فراهم می باشد.

آنجفی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این جلسه به اهمیت و تاثیر مثبت صندوق توسعه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیری و اجرای مصوبات جلسه امید است دستاوردهای مطلوب و قابل قبول  را در بخش کشاورزی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت و توسعه بخش کشاورزی (شرکت مادر تخصصی) از بهمن سال 96 در استان فعالیت خود را آغاز کرده است، به مجموعه اقدامات بخش کشاورزی در این خصوص اشاره و تصریح کرد: از زمان بدو فعالیت گروه در استان آمار و ارقام ها قابل دفاع نبود و از این رو نیاز بود برای رسیدن به اهداف صندوق اقدامی همه جانبه در این حوزه صورت پذیرد.

آنجفی با اشاره به مشکلات پیش آمده، از مجموعه اقدامات و تلاش همه جانبه تیم صندوق توسعه استان در راستای جلب اعتماد سهامداران و همچنین تعیین تکلیف بدهی ها خبر داد و بیان کرد:در این دوره از فعالیت اعضا،میزان سرمایه صندوق از 19 میلیارد به بیش 34 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: در این بازده هدف گذاری صد میلیارد تومانی را در نظر داشتیم، اما به دلیل بروز  برخی مشکلات ملی از جمله ورود سازمان خصوصی سازی و همچنین مفاد قانون بودجه نتوانسیم به این هدف دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در راستای برطرف نمودن مشکلات سازمان خصوصی سازی، استان مرکزی با مشارکت همه جانبه نمایندگان و استاندار و اعضای هیات مدیره صندوق توسعه ،پیگیری جدی و مثمرثمری را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه مفاد قانون بودجه باعث ممانعت از تخصیص اعتبار از سوی دولت جهت افزایش سرمایه صندوق شده بود، ادامه داد:  11/3میلیارد تومان موافقت نامه مبادله شده با سازمان برنامه استان داشتیم که تحقق این موضوع جهش خوب در میزان سرمایه صندوق را ایجاد می کرد اما با وجود مفاد قانون بودجه، این امر محقق نشد.

آنجفی از توافقات استان در راستای افزایش سرمایه صندوق در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس توافق  انجام شده  افزایش سرمایه صندوق، از  محل اعتبارات استان و فروش اموال صورت خواهد پذیرفت.

وی به پرونده حقوقی 3میلیاردی اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش شبانه روزی و مستمر اعضا توانستیم در واقع 5/6 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق را احیا کنیم.

 وی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد خسارت های سنگین به بخش کشاورزی وارد شود از این رو از صندوق توسعه و شرکت مادر تخصصی درخواست داریم در این زمینه از حوزه کشاورزی حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی پایتخت تولید گل و گیاهان زینتی در کشور است، از خسارت ها به این بخش خبر داد و افزود: در زمان پیک تولید، گلخانه داران محلات و خمین خسارت های بسبار را متحمل شده اند از این رو برای جبران این خسارت نیاز به حمایت صندوق توسعه و استفاده از منابع حمایتی داریم.

 آنجفی در پایان خاطرنشان کرد:  از تمام ظرفیت های قانونی در راستای توسعه و ارتقا کیفیت و عملکرد صندوق استفاده خواهیم کرد.

حمیدرضا کتانفروش، نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گزارشی از وضعیت فعالیت صندوق از اردیبهشت ماه 1397 تاکنون ارائه کرد و گفت: هفت محور ابلاغ شده شرکت مادر تخصصی در صندوق تهمیدات لازم برای اجرایی شدن آن اتخاذ می شود، میزان افزایش سرمایه، جدول مقایسه ای تسهیلات اعطا شده و اثربخشی آنها، تهدیدهای موجود و معرفی صندوق به سازمان ها و بخش خصوصی بخشی از این گزارش بودند.

وی درباره فعالیت های زیربنایی و کمیته فنی تسهیلات نیز مطالبی را بیان کرد و گفت: حدود 300 درخواست در این کمیته بررسی و 241 تسهیلات تایید و پرداخت شد.

کتانفروش از راه اندازی روابط عمومی و سازماندهی تبلیغات خبر داد و گفت: در این راستا نشست با سهام داران انجام شد و در دو نمایشگاه استان شرکت و چهار دوره سیمنار آموزشی برگزار کردیم که فیلم و عکس و مستند سازی آن انجام شد و برای رسانه ها و شرکت مادرتخصصی ارسال شد.

وی افزود: بازدید از تجربیات سایر سهام داران صندوق ها در دیگر استان ها و تشکیل کمیته معوقات، توسعه نیروی انسانی  و نظارت براساس برون سپاری از دیگر فعالیت های صندوق بوده است.

نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی درباره دستاوردهای این صندوق هم گفت: افزایش سرمایه و تعداد سهام داران، خروج از خصوصی سازی، انجام طرح بازنگری 1500 میلیارد ریالیف تفاهم نامه با بانک ها در حوزه تسهیلات ارزان قیمت، برگزاری موفق مجامع و تقویت تمامی زیربخشی از دستاوردهای این صندوق ها برشمرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید