Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

ارزش اقتصادی 10 هزار میلیاردی محصولات کشاورزی مازندران

مازندران رتبه اول کشور را در ارزش‌ اقتصادی تولید محصولات کشاورزی بدست آورد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی ۱۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته در استان تولید شد.

ارزش اقتصادی 10 هزار میلیاردی محصولات کشاورزی مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی ۱۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته در استان تولید شده است، گفت: مازندران در این بخش رتبه یک کشور را بدست آورده است.

عزیزالله شهیدی فر به تولید 76 نوع محصول کشاورزی در استان که در ۲۲ محصول رتبه یک تا سوم و در ۱۴ محصول رتبه یک از جمله کیوی، مرکیات، برنج، گل و گیاه و مرغ را دارد، ادامه داد: این وضعیت در حالی است که فقط ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور در استان مازندران قرار دارد پس باید از اراضی کشاورزی استان به درستی حفظ و حراست شود.

وی با اعلام این که دستگاه های اجرایی استان همکاری خوبی در حفاظت از زمین های کشاورزی مازندران دارند، اظهار داشت: پارسال سه هزار و ۸۴۶ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در سطح ۱۲۶ هکتار را داشته ایم که از این موارد ۹۲۵ مورد به مساحت ۳۶ هکتار در مراجع قضایی تشکیل پرونده شده است.

شهیدی فر تصریح کرد: ۱۸۲مورد از تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۱۱ هکتار مربوط به اجرای احکام قطعی ماده ۳ است و یکهزار و ۱۸۸مورد به مساحت ۸۸.۵ هکتار اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ است.

وی با اظهار این که ۴۹ مورد با مساحت ۳.۷ هکتار مربوط به اجرای حکم داوطلبانه بوده است، ادامه داد: ۳۵۶ مورد حکم قطعی آن با ۲۷ هکتار هنوز صادر نشده است و ۲۴۲ مورد با ۱۸ هکتار با حکم قطعی در حال اجراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید