Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

۲۱۷ میلیارد تومان در خرید تضمینی گندم به کشاورزان بوشهری پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان ادامه دارد گفت: تاکنون در خرید ۸۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، ۲۱۷ میلیارد تومان به گندم‌کاران بوشهری پرداخت شده است.

۲۱۷ میلیارد تومان در خرید تضمینی گندم به کشاورزان بوشهری پرداخت شد

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر با بیان اینکه برداشت گندم در استان با همکاری کمباین‌داران ادامه دارد اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم در استان بوشهر به میزان 75 هزار  هکتار دیم و 15 هزار و 200  هکتار آبی است و تاکنون 600 کمباین در عرصه برداشت گندم همکاری می‌کنند.

وی از برداشت 110 هزار تن گندم در اراضی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای تحویل گندم و خرید تضمینی شش مرکز در شهرهای مختلف استان بوشهر تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  با اشاره به اینکه تاکنون 78 هزار تن خرید تضمینی گندم انجام شده است گفت: تا کنون 78 هزار تن گندم کشاورزان استان تحویل  انبارهای ذخیره  در استان بوشهر و بیش از 217 میلیارد تومان مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

وی، با بیان اینکه برداشت گندم تا پایان  اردیبهشت ادامه دارد افزود: با توجه به همه‌گیری کرونا و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، کامیون‌ها پیش از ورود به مراکز خرید ضدعفونی می‌شوند و رانندگان ضمن تب‌سنجی باید ماسک و دستکش داشته باشند.

منوچهری با قدردانی از همکاری بانک  کشاورزی در پرداخت وجه گندم خریداری شده بیان کرد: همزمان با تحویل گندم در  مدتی کمتر از 24 ساعت وجه گندم تحویلی به حساب گندم کاران واریز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال قیمت خرید گندم طبق مصوبه دولت با احتساب 4 درصد اُفت مفید و یک درصد غیر مفید، هر کیلوگرم 25 هزار ریال از گندمکاران خریداری می‌شود.

وی خرید دانه روغنی کلزا را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: قیمت مصوب برای خرید دانه روغنی کلزا هر کیلوگرم یک‌هزار و 660 تومان است.

منوچهری افزود: خرید تضمینی گندم از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود و کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده محصول خود را  به انبارهای تعیین شده تحویل می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید