Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 650 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گل محمدی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت گل محمدی اختصاص دارد.

اختصاص  650 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گل محمدی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حمید رضا دانش در نشست هم اندیشی توسعه کشت گیاهان دارویی با بیان اینکه ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت گل محمدی اختصاص دارد، گفت: ۳۰۰ هکتار بارور است که برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: عمده مشکلات در زمان برداشت گل مربوط به نبود نیروی کارگری و همچنین فضایی برای خشک کردن غنچه گل و گلبرگ گل محمدی و نبود واحدهای صنایع تبدیلی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)، آموزش و پرورش و تربیت بدنی استان برای تأمین نیروی انسانی و سالن‌هایی برای خشک کردن گل محمدی صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی پیش آمده در اثر کرونا در کشور و همچنین بالا بودن پیک برداشت گل سبب پایین آمدن قیمت گل تر برداشت شده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بهترین وضعیت در حال حاضر خشک کردن غنچه گل، گلبرگ و گلاب گیری توسط واحدهای فرآوری برای کشاورزان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید