Iranian Agriculture News Agency

خسارت بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی جنوب کرمان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در این خصوص گفت:شیوع ویروس کرونا بر مشاغل مختلفی اثر سوء گذاشت که در این بین بخش کشاورزی از جمله بخش های اقتصادی مهم جنوب کرمان می باشد که شاید بیشترین تاثیر را از این معضل دیده است.

خسارت بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، مجید سلطانی بیان کرد: بخش کشاورزی که تا چند ماه قبل در جنوب کرمان از رونق خوبی در بحث تولیدات، حمل و نقل و بازار محصولات برخوردار بودمتاسفانه با شیوع ویروس کرونا آثار و تبعات اقتصادی آن در زیر بخش های مختلف کشاورزی همچون ممنوعیت تردد، حمل و نقل محصولات، مصالح و تجهیزات که باعث افزایش هزینه های تولید و توقف اجرای طرح های تولیدی و ... شد.

وی خاطرنشان کرد: افت شدید قیمت و یا عدم خرید محصولات کشاورزی به دلیل کاهش تقاضا و مصرف، کاهش و ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی و وقفه در اجرای وظایف حاکمیتی (فنی و بهداشتی، حفظ کاربردی و ...) دیگر مواردی هستند که بر زیربخش های اقتصادی کشاورزی جنوب تاثیر گذار بوده اند.

معاون برنامه ریزی سازمان بیان داشت:خسارت وارده ناشی از این معضل به زیر بخش های اصناف و واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، از جمله صنایع کشاورزی، دام و طیور، شیلات،  زراعت و باغبانی و حفظ نباتات صورت گرفته است که با بررسی کارشناسی مبلغ خسارت وارده در طی این مدت به مبلغ 2200 میلیارد تومان برآورد می گردد که تمامی موارد را به صورت تفکیک شده در زیر بخش های مختلف احصاء و به مسئولین استانی و وزارت  جهاد کشاورزی اعلام و پیگیری های لازم جهت تامین جبران خسارت و منابع مالی مورد نیاز صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید