Iranian Agriculture News Agency

جلسه ستاد ملخ در شهرستان ارزوئیه برگزار شد

جلسه ستاد ملخ با حضور فرماندار این شهرستان، مدیران زراعت، حفظ نباتات و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، رئیس خانه کشاورز، مسئولین ادارات شهرستان و تعدادی از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه در محل فرمانداری برگزار شد.

جلسه ستاد ملخ در شهرستان ارزوئیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه در این نشست گفت: پنج شبکه مراقبت، متشکل از 12  دیده بان کار­ ردیابی وپایش مراتع وکانونها ی ریزش ملخ را انجام میدهند.

وی تصریح کرد: کار دیده بانی در این شهرستان از اوایل اسفندماه آغاز شده است و اولین ریزش دستجات ملخ که البته از  تراکم ریزش پایینی برخوردار بود در 30 فروردین ماه مشاهده گردید وتیم شبکه مراقبت با توجه به آلودگی استانهای همجوار مرتبا در حال ردیابی ورصد اماکن میباشند تا در صورت مشاهده کانون آلوده وجلوگیری از تخم ریزی وافزایش جمعیت ،منطقه آلوده اعلام وسریعا کانون کوبی گردد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ضمن تشکر از مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی در مدیریت آفت خطرناک ملخ صحرایی در سال گذشته،گفت: با توجه به هجوم این آفت در استانهای سیستان بلوچستان وهرمزگان  باید تمام آمادگی را داشته باشیم وتمهیدات لازم برای کنترل این آفت ،اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  آفت ملخ صحرایی آفتی ملی است و با همکاری وهمت تمام ارگانها ودستگاههای دولتی نسبت  به کنترل این آفت اقدام می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید