Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۴ تن محصول شیره باریجه و کتیرا

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از برداشت برداشت ۴ تن محصول شیره باریجه و کتیرا از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد.

برداشت ۴ تن محصول شیره باریجه و کتیرا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، وحید گفت: در جهت طرح‌های احیاء و بهره برداری در سال گذشته حدود ۴ تن شیره باریجه و کتیرا در استان برداشت شده است.

وی افزود:  از این مقدار برداشت شده حدود ۳ تن شیره باریجه و حدود یک تن کتیرا است که در قالب قرارداد با تشریفات قانونی مزایده به مجریان طرح با اولویت بهره برداران بومی واگذار شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی  با بیان اینکه تا کنون ۳۱ طرح بهره بردای گیاهان دارویی در این استان تهیه شده است، گفت: این طرح‌ها در وسعت حدود ۹۰ هزار هکتار است.

وحید عنوان کرد: عمده طرح‌های احیاء و بهره برداری برای گونه‌های باریجه، کتیرا و زرشک وحشی، آویشن و مرزه کوهی تهیه شده است

وی افزود: هدف اصلی در تهیه طرح‌ها و واگذاری آن‌ها به بهره بردار، احیا و توسعه و غنی سازی رویشگاه‌های گیاهان دارویی و توانمند سازی جوامع محلی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: برداشت گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی استان جز در قالب طرح و بدون مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، ممنوع است و با متخلفان در این باره برخورد می‌شود و امسال نیز به دلیل شیوع کرونا برداشت گیاهان دارویی ممنوع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید