Iranian Agriculture News Agency

رادفر:

3 سایبان در حوزه دریاچه ارومیه امسال به صورت پایلوت احداث می‌شود

مجری طرح گلخانه‌های کشور گفت: با توجه به تاثیر سایبان‌ها بر افزایش بهره‌وری، در حوزه دریاچه ارومیه، سه سایبان‌ در سه استان کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به صورت پایلوت احداث خواهد شد.

3 سایبان در حوزه دریاچه ارومیه امسال به صورت پایلوت احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، حبیب رادفر مجری طرح گلخانه‌های کشور در جلسه ویدیو کنفرانس مدیران معاونت باغبانی با مدیران استانی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گلخانه‌های کوچک مقیاس بود که تخصیص اعتبار به سختی انجام می شد و در این زمینه بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تأمین اعتبار این گلخانه ها را بر عهده گرفتند.

وی افزود: کمیته امداد در حال حاضر از مددجویان خود شروع خواهد کرد، بنیاد برکت به صورت رایگان ساخت گلخانه ها را آغاز می کند و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم تامین اعتبار این پروژه ها را بر عهده دارد.

رادفر با اشاره به این نکته که ۲ میلیون هکتار باغ در کشور داریم و سایبان‌ها می‌توانند تاثیر بسیار بالایی در  باغبانی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه دریاچه ارومیه، سه سایبان‌ در سه استان کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به صورت پایلوت احداث خواهد شد؛ همچنین پیش از این هم در سال ۹۸، ۱۳ سایبان‌ به صورت پایلوت و به کمک سازمان تحقیقات  در کل کشور راه اندازی شد. 

وی افزود: از آنجایی که هزینه سایبان بسیار بالا است، در جلسه‌ای که با گمرک کشور داشتیم تعرفه واردات آن را تا ۵ درصد کاهش دادیم.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور در رابطه با آموزش بخش خصوصی برای احداث گلخانه گفت: با یک شرکت هلندی برای آموزش بخش خصوصی به تفاهم رسیدیم.

وی تاکید کرد: باید کشور را بر اساس نوع اقلیم تقسیم بندی کنیم و بر این اساس محصول گلخانه به استان‌ها معرفی شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید