Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی قنوات دامغان اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: امسال بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار صرف مرمت و بازسازی قنوات شهرستان دامغان می‌شود.

بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی قنوات دامغان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید محسن طباطبائیان اظهار داشت: بازسازی قنات به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین آب کشاورزی در دستور کار عملیات اجرایی این مدیریت قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قنوات به‌عنوان میراث به‌جای مانده از نیاکان سرزمین ایران از اولویت‌های اجرایی خاصی برخوردار بوده و توجه به موضوع نگهداری از قنات به‌ویژه در مناطق حاشیه کویری (جنوب کویر شهرستان دامغان) از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: بر اثر سیلاب بهار گذشته به 23 رشته از قنوات شهرستان دامغان به طول 60 هزار و 550 متر حدود 20 تا 70 درصد خسارت وارد شد.

طباطبائیان با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای بازسازی و مرمت قنوات این شهرستان گفت: امسال از محل اعتبارات ملی و استانی بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی 23 رشته قنات تخصیص داده‌شده است.

وی افزود: این مبلغ در نظر گرفته‌شده برای بازسازی قنات شهرستان دامغان در مقایسه با سال گذشته 4 برابر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: این شهرستان با 125 رشته قنات از شهرستان‌های مهم کشور ازنظر وابستگی کشاورزی به آب قنات است.

طباطبائیان خاطرنشان کرد: پرآب‌ترین قنات در شهرستان دامغان «فیخار» بوده که دارای 200 لیتر در ثانیه دبی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید