Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی

۱۱ میلیون تن گندم خرید تضمینی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس پیش بینی ها ۱۴ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری در کشور برداشت می شود که از این میزان ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن آن خرید تضمینی خواهد شد.

۱۱ میلیون تن گندم خرید تضمینی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، کاظم خاوازی اظهار کرد: اقدام های خوبی در استان ایلام توسط دولت انجام گرفته که مهمترین آن شبکه های فرعی آبرسانی به اراضی کشاورزی است.

وی افزود: بیشتر زمین هایی که امروز به لطف انشعاب های فرعی بارور شده اند در زمره اراضی بایر و فاقد بهره برداری و یا دیم بودند که با تبدیل به آبی، رونق تولید آنها افزایش چشمگیر و قابل توجهی یافته است.

خاوازی به طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری هم اشاره کرد و یادآور شد: در دشت های بیابانی، پروژه های جنگل کاری و آبخیزداری خوبی صورت گرفته است که فعالیت های آبخیزداری علاوه بر تقویت سفره های زیرزمینی می تواند در افزایش بهره وری اراضی کشاورزی نقشی موثر داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های مد نظر برای استان ایلام تکمیل زنجیره های تولید در زیربخش های مختلف با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است که به عنوان مثال برای شهرستان دهلران ایجاد کشتارگاه و کارخانه قند در دستور کار قرار دارد .

وزیر جهاد کشاورزی عصر دیروز با استقبال قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام برای سفری ۲ روزه وارد این استان شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این سفر علاوه بر بازدید از پروژه های کشاورزی شهرستان مهران از طریق شرکت در برنامه ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری در افتتاح یا کلنگ زنی ۱۲۳ پروژه کشاورزی استان ایلام به صورت همزمان، شرکت می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید