Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

کشت گیاهان دارویی در سطح 252 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در حال حاضر ۲52 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد .

کشت گیاهان دارویی در سطح 252 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبری با اعلام این خبر افزود: بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی استان مربوط به گل محمدی و زعفران است.

اکبری اظهار داشت : سطح زیر کشت گل محمدی که در سال های اخیر از سوی کشاورزان قزوینی به ویژه در بخش کوهین رونق پیدا کرده ۸8 هکتار  و سطح زیر کشت زعفران که در تاکستان و بوئین زهرا رونق دارد ۵۴ هکتار است.

وی اضافه کرد : همچنین 110 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیگر گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، سماق، آویشن، مریم گلی و ... اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی است گفت : میزان برداشت گل محمدی 84 تن و زعفران ۱۷۴ کیلوگرم می باشدکه امیدواریم با توسعه کشت به زودی به ۲ برابر افزایش یابد.

وی اظهار داشت : توسعه ۱۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در قزوین برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که موجب جهش تولید این نوع محصولات در استان می‌شود.

اکبری یاد آور شد : در سال جهش تولید در تلاش هستیم تا به جهش خوبی در زمینه گیاهان دارویی در استان برسیم .

وی با بیان اینکه قزوین زمینه مستعدی در کشت گیاهان دارویی دارد اظهار داشت: شهرستان قزوین به ویژه الموت در این خصوص می تواند به عنوان یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

اکبری گفت : با تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در کشت این نوع گیاهان می توانیم به تولید بیشتری دست پیدا کنیم که  در این خصوص از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استقبال می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید