Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

طرح افزایش عملکرد گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین اجرا می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : برای دومین سال متوالی ؛ این استان به عنوان پایلوت طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های گندم بنیان در اراضی دیم کشور انتخاب شد.

طرح افزایش عملکرد گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر افزود : هدف از اجرای این طرح این است که ؛ تا پنج سال میزان عملکرد و تولید گندم در اراضی دیم  به ۲۵ درصد وضعیت موجود افزایش می یابد.

وی اظهار داشت : این طرح در سال گذشته در شهرستان آوج اجرا شد که با برنامه ریزی های انجام شده ؛  امسال علاوه بر این شهرستان، در اراضی دیم شهرستانهای قزوین و تاکستان نیز اجرایی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه گندم به عنوان مهم ترین محصول استراتژیک کشاورزی کشور محسوب می شود و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد گفت: دولت در تلاش برای حفظ خودکفایی گندم است که  طرح افزایش عملکرد گندم نیز در همین راستا قرار دارد.

اسماعیلی افزود : در این طرح با تکیه بر روش های نوین کشت و استفاده از بذور اصلاح شده برای افزایش تولید محصول اقدام می شود.

به گفته ی وی ؛ در سال جاری ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم استان به  زیر کشت گندم رفته که این میزان نسبت به سال گذشته  ۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول پیش بینی کرد امسال  ۳۳۵ هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید