Iranian Agriculture News Agency

مجوز فعالیت پنج واحد فراوری خرما در بافق آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی بافق گفت: در چارچوب تحقق شعار انتخابی سال ۹۹ با عنوان «جهش تولید» ، صدور جواز تاسیس پنج واحد سورت ( جداسازی محصول مرغوب از نامرغوب) ، بسته بندی ،ذخیره سازی و تولید فراورده‌های صنعت خرما با ظرفیت سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن در این شهرستان آغاز شد.

مجوز فعالیت پنج واحد فراوری خرما در بافق آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، علی اکبر رحمتیان اظهار کرد: صدور مجوز فعالیت ۲ واحد صنایع تبدیلی خرما  هم در کمیته فنی مدیریت صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: با ایجاد پنج واحد صنایع تبدیلی غذایی در صنعت خرما ضمن ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر،بخشی از محصول خرما جذب و از آن فراورده‌های متنوعی از قبیل شیره ، سرکه ، کرم صبحانه و رب تولید و به بازار مصرف می‌شود.

وی بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری در پنج واحد یادشده افزود: این اقدام تبلور توسعه زنجیره ارزش افزوده صنعت خرما در سال جهش تولید است.

این مسئول حوزه کشاورزی شهرستان با بیان اینکه خرما یکی از مهمترین محصولات باغی بافق است که می تواند نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار کشاورزان ایفا کند، افزود: این محصول با یکهزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت دومین محصول باغی محسوب و سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن خرما در بافق تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بافق پیش بینی کرد، با ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید، علاوه بر رفع مشکل کشاورزان برای فروش محصول، گام مهمی هم در زمینه ایجاد ارزش افزوده و همچنین ایجاد اشتغال مولد در سال جهش تولید برداشته شود.

 رحمتیان یادآور شد: سال ۹۶  اولین واحد فراوری خرما در استان یزد به همت یکی از جوانان بافق با ظرفیت تولید هزار و ۲۰۰ تن و ظرفیت جذب ماده خام ۲ هزار تن سالانه با  ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در ناحیه صنعتی مبارکه بافق راه اندازی شد.

بیشتر ارقام خرما کشت شده بافق از نوع کبکاب است و سایر ارقام آن می توان پیارم، زاهدی و بومی را ذکر کرد.

بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار در حوزه پرورش و تولید خرما در بافق فعالیت دارند و از شاخ و برگ و الیاف نخل برای تولید محصولات حصیری و صنایع دستی استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید