Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی قیروکارزین:

آغاز برداشت جو از مزارع قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با استعانت از خداوند متعال عملیات برداشت محصول جو از 2400 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت جو از مزارع قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی اظهار کرد: بیش از 95 درصد از این سطح  به صورت دیم کاری بوده  و غالب بذر مورد استفاده از محل خود مصرفی تامین شده است.  

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به بارندگی های مطلوب گذشته، میانگین عملکرد تولید مزارع جو بیش از 1800 کیلوگرم در هکتار خواهد بود  و کل تولید شهرستان افزایش بیش از دو برابری نسبت به سال1398  خواهد داشت.  به گفته وی؛ عملیات برداشت با نظارت گروه‌های برداشت مرکز جهاد کشاورزی افزر و با استفاده از دو دستگاه کمباین شروع شده است.

همتی به بارش های رگباری بهاری نیز اشاره و به کشاورزان توصیه کرد: محصولات برداشت شده در انبار های مسقف دپو شود و در صورت نگهداری در فضای آزاد با چادر یا پوشش های پلاستیکی از بارش های احتمالی محافظت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین به اهمیت پرداخت زکات محصول نیز اشاره و بیان کرد:  آمدن زکات در کنار نماز بیانگر این است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز و رابطه با مخلوق از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

وی ابراز کرد: زکات  شکاف های ایجاد شده را  پر می کند و از این طریق می‌توان به محرومان جامعه خدمات رسانی کرد .

در سال 1398 گندم و جو کاران شهرستان قیروکارزین بیش از 800 میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند که صرف طرح های عام المنفعه و مسکن، درمان، تحصیل و خرید جهیزیه برای نیازمندان قیروکارزین شده است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید