Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان :

800 هزار مترمکعب بند‌های خاکی دامغان آبگیری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از آبگیری 800 هزار مترمکعب بند‌های خاکی این شهرستان خبر داد.

800 هزار مترمکعب بند‌های خاکی دامغان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علی‌اکبر عباسی راد از آبگیری 800 هزار مترمکعب بند‌های خاکی در دامغان خبر داد اظهار کرد: این میزان آبگیری به نسبت سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به آبگیری بند‌های خاکی و تورکینست‌های موجود در دامغان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: بالغ‌بر 800 هزار مترمکعب بند‌های خاکی و تورکینست‌های موجود بدون هرگونه خسارتی آبگیری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان روند آبگیری بند‌های خاکی دامغان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: میزان آبگیری در بند‌های خاکی و تورکینست‌ها در بارندگی امسال نسبت به سال گذشته از افزایش 20 درصدی برخوردار است.

عباسی راد با بیان اینکه 40 بند خاکی و تورکینست در سطح این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: پنج بند خاکی و 35 تورکینست در دامغان فعال است که در طول فصول سال و براثر بارش بارندگی آبگیری می‌شود.

وی گفت: این بند‌های خاکی و تورکینست‌ها از ورود خسارت به مزارع، باغات و منازل جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: این میزان آبگیری در بند‌های خاکی و تورکینست‌های دامغان مناطق جنوبی بوده که با احتساب شن چال‌ها میزان آبگیری بیشتر از این برآورد می‌شود.

عباسی راد از پیشرفت 90 درصدی احداث بند خاکی منطقه مهمان‌دوست در شرق دامغان خبر داد و افزود: احداث این بند خاکی با اعتبار 220 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تأمین‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید