Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۸هزار تن گندم در استان بوشهر

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز عملیات برداشت گندم در تمامی مناطق استان به استثنای بخش بوشکان، ارم و جم خبر داد.

پیش‌بینی تولید ۱۰۸هزار تن گندم در استان بوشهر

خسرو عمرانی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهرعنوان کرد: سطح زیر کشت گندم در استان بوشهر به میزان ۷۵۰۰۰ هکتار دیم و ۱۵۲۰۰ هکتار آبی بوده است و تاکنون ۵۷۰ کمباین وارد استان شده است. 

وی با بیان اینکه برای امسال پیش بینی میزان تولید ۱۰۸۰۰۰ تن گندم در استان بوشهر داریم، ادامه داد: تاکنون ۴۷۸۰۰ هکتار به صورت دیم و ۸۰۷۵ هکتار آبی با ۵۷۰۰۰ تن خرید تضمینی گندم انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تعداد ۶ مرکز خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی و ۷ مرکز خرید مباشری مربوط به سازمان تعاون روستایی در زمینه خرید گندم فعال هستند، که جمعا ۱۳ مرکز در استان بوشهر فعالیت می کنند.

عمرانی با اشاره به پیش‌بینی میزان برداشت اظهار کرد: از ۱۶ فروردین ماه سال جاری برداشت گندم از بردخون دیّر آغاز شده است و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده با توجه به شیوع ویروس کرونا افزود: از مبدا یعنی استان فارس گواهی سلامت اخذ می شود، در واقع عملیات ضدعفونی از استان فارس انجام می شود، همچنین اقداماتی چون تب سنجی، ارائه لیست کمباین داران به دانشگاه علوم پزشکی، پایش پیوسته، توصیه به عدم اسکان کمباین داران در روستا و کنترل ورود بعد از ۱۵ فروردین که همه اینها با حساسیت زیاد دنبال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید