Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

۱۲۳پروژه بخش کشاورزی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و کلنگ زنی میشود

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ۱۲۳پروژه بخش کشاورزی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

۱۲۳پروژه بخش کشاورزی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و کلنگ زنی میشود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمد ربیع جهانگیری گفت: ۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ زنی قرار می گیرد.

جهانگیری افزود: وزیر جهاد کشاورزی امروز وارد استان ایلام شد و این طرح ها فردا پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در حوزه های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور وی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

وی بیان کرد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی چهار سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد و با آغاز به کار این سیلوها ظرفیت ذخیره گندم استان ایلام به ۴۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: بهره برداری از ۱۱ طرح دام و طیور با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۹ نفر، آغاز عملیات اجرایی یک مجتمع گلخانه ای و سه طرح آب و خاک با اشتغال زایی ۵۸۰ نفر و سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد تومان از این طرح هاست.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان بیان داشت: اما از مهمترین پروژه های مد نظر در سفر وزیر جهادکشاورزی به استان ایلام بهره برداری از شبکه ها و سیستم های مدرن آبیاری و زهکشی به وسعت ۲۶ هزار هکتار در شهرستان های مهران، ایوان و دهلران است.

وی گفت: این طرح ها از محل پروژه های مهم مهار آب های مرزی، سامانه گرمسیری و احیای دشت های ایلام و خوزستان با اعتبار ۳۷۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی است که بهره برداری از این طرح ها اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۲۰۰ نفر را در پی دارد.

جهانگیری ادامه داد: بدون شک وجود این طرح های آبی و خاکی و سیستم های مدرن آبیاری در کاهش بیکاری، افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی استان به ۲۶۰ هزار تن در سال، ارتقای وضعیت رفاهی، معیشتی و اقتصادی کشاورزان استان منجر می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید