Iranian Agriculture News Agency

مؤیدی خبر داد:

تحصیل 6 هزار هنرجوی کشاورزی در مراکز آموزشی

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بیش از 6 هزار هنرجوی کشاورزی در رشته‌های کار و دانش در مراکز آموزش در حال تحصیل هستند که کشاورزان آینده را شکل می‌دهند .

تحصیل 6 هزار هنرجوی کشاورزی در مراکز آموزشی

 علی‌اکبر مؤیدی معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه شورای مدیران موسسه آموزش ترویج کشاورزی گفت: اگر قرار است اتفاقی در عرصه بیفتد و یافته‌های تحقیقاتی بیشتری به کشاورزان برسد و اثربخشی بسیاری از کارهای تحقیقاتی در یک فضا دیده شود؛ باید این مهم از مسیر آموزش و ترویج کشور عبور کند.

وی ادامه داد: نقطه اتصال تحقیق، آموزش و ترویج در عرصه کشاورزی باید مشهود باشد.

مویدی با تأکید بر اینکه بحث آموزش ترویج به دلایل و زوایای مختلف آن از  اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: این حوزه گسترده، از پایین‌ترین سطح دولتی کشور یعنی مددکاران و مروجین تا بالاترین سطوح آموزشی و ترویجی را در برمی‌گیرد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد : بیش از 6 هزار هنرجوی کشاورزی در رشته‌های کار و دانش در مراکز آموزش در حال تحصیل هستند که کشاورزان آینده را شکل می‌دهند و باید برای آموزش جدی به آنها با هدف جوان سازی کشاورزی کشور ثابت قدم باشیم.

وی از برنامه‌های انجام‌شده در موسسه آموزش و ترویج  را تشکیل شورای مشورتی، ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی و ستاد برنامه ریزی آموزش و ترویج عنوان کرد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به انعقاد تفاهم‌نامه با برخی سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دبیرخانه تربیت مربی حرفه ای نیز در دستور کار است. بخشی از این مهم انجام‌شده است. همچنین تدوین نظام آموزش کشاورزی که مشابه نظام نوین ترویج است که  برنامه صلاحیت حرفه‌ای مربیان را در دستور کار دارد.

مویدی تصریح کرد: آموزش و ترویج باید به سمت آموزش و ترویج پاسخگو و مسئله محور حرکت کند و جایگاه ترویج به‌خوبی تبیین شود؛ زیرا برنامه‌ریز توسعه بخش کشاورزی کشور است و تنها حوزه ای است که با تمامی بخش های کشاورزی کار مشترک می‌کند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت:  در بحث انتقال‌یافته‌های تحقیقاتی، باید در کنار آموزش و ترویج کشاورزی به فکر آموزش و ترویج کشاورزی مجازی نیز باشیم و کرونا فرصتی بود تا این مهم را پیگیری کنیم.

مویدی در پایان گفت: پس از پهنه بندی مراکز جهادکشاورزی، هر پهنه دارای برنامه عملیاتی مشخص می شود. همچنین مددکاران و مروجان کشور کسانی که  با زبان خود کشاورزان با آن‌ها صحبت می کنند و این نوع آموزش اثربخش تر خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید