Iranian Agriculture News Agency

بازرگان عنوان کرد:

اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای آموزش و ترویج کشاورزی

سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در حوزه آموزش و ترویج، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در هدف‌گذاری ها موثر است.

اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای آموزش و ترویج کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا،  کامبیز بازرگان سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه شورای مدیران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: تحقیقات، آموزش و ترویج در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

 وی ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده است اما نیاز به عزم جدی و همکاری و انسجام بیشتر در خصوص موضوعات مختلف داریم.

 بازرگان با اشاره به اینکه هدف از تحقیق، آموزش و ترویج باید مشخص باشد، گفت: هدف منجر به حل مسئله می‌شود و کار مفید باید هدفمند باشد؛ در این راستا رفتارهای سازمانی باید مخاطب محور باشد.

وی گفت: باید متناسب با رسته های شغلی توانمندسازی همکاران، آموزش و توسعه منابع انسانی انجام شود.

بازرگان با بیان اینکه به نظر می رسد به انسجام بیشتری در زمینه تحقیقات نیاز داریم، گفت: تحقیقات باید به نفع کشور، جامعه و بهره برداران باشد و باید بر روی تحقیقات پافشاری شود.

سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: اگر برنامه صلاحیت حرفه‌ای، تفاهمنامه های منعقد شده بین سازمان و دستگاه‌های ذیربط  و آموزش در هنرستان های کشاورزی به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود، بسیار مفید خواهد بود.

وی گفت: همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آموزش و ترویج در هدف‌گذاری ها موثر است؛ بنابراین می‌توان یافته‌های چند پروژه را با هم پیوند داد و به نتیجه در عرصه رسید.

بازرگان با بیان اینکه ما مسئول حل مسائل کشاورزان هستیم، گفت: نتایج تحقیقات آموزش و ترویج باید مشهود باشد و لازم است به دنبال راهکارهای درست باشیم و به صورت مرتب برنامه‌های پایشی انجام شود. همچنین باید از ظرفیت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به خصوص در استان‌ها برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی  گفت:  باید از منابع ملی و استانی نیز در شرایط بحران کرونا استفاده شود؛ همچنین برای این مهم باید با بخش خصوصی بدون رقابت و با دید منافع کل کشور وارد مذاکره و همکاری شویم.

 بازرگان افزود: هرگاه ارتقای شغلی و منافع شخصی محققان، اعضای هیات علمی و همکاران در راستای منافع ملی و کمک به حل مسایل کشاورزی کشور باشد، می توان گفت اتفاق ارزنده ای رخ داده است.

 بازرگان با تاکید ویژه بر ساخت برنامه های تلویزیونی و همکاری پیوسته با صدا و سیما، یادآور شد: بحث تربیت کشاورزان آینده، تربیت مربیان حرفه ای، رسانه های آموزشی – ترویجی، آموزش زنان و بهره برداران بخش کشاورزی نیز باید به طور ویژه پیگیری شود و موانع و مشکلات سر راه را با همفکری و همراهی هموار سازیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید