Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد

مبارزه با مگس میوه در 4500 هکتار از باغ‌های جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در 4 هزار و 500 هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد.

مبارزه با مگس میوه در 4500 هکتار از باغ‌های جویبار

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی با اشاره به اهمیت مصرف بهینه سموم و مبارزه بیولوژیک در تولید محصول سالم، گفت: تاکنون برای ردیابی، شناسایی و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای، 100 تله به عنوان ایستگاه پیش آگاهی در باغات شهرستان جویبار نصب شد که بصورت روزانه توسط کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی رصد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار ادامه داد: عملیات طعمه پاشی با استفاده از طعمه مسموم شامل 3 لتیر پروئتین هیدرولیزات به همراه 200 سی سی حشره کش مالاتیون در 100 لیتر آب انجام شود.

وی تصریح کرد: تاکنون در 4 هزار و 500 هکتار از باغات این شهرستان عملیات طعمه پاشی با استفاده از 4 هزار و 312 لیتر پروئتین هیدرولیزات در یک هزار و 435 هکتار انجام و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای و عملیات کاور اسپری در 500 هکتار انجام شد.

سعیدی به باغداران توصیه کرد با نصب تله و انجام ردیابی و مبارزه با این آفت و رعایت بهداشت کف باغ و جمع آوری میوه های ریخته شده پای درختان و برداشت به موقع میوه های رسیده در باغات از خسارت آفت پیشگیری کنند. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید