Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور عشایر استان هرمزگان:

کوچ بهاره عشایر هرمزگان بایک ماه ونیم تاخیر آغاز شد

مدیر امور عشایر استان هرمزگان از آغاز کوچ بهاره عشایر این استان بایک ماه ونیم تاخیر خبر داد.

کوچ بهاره عشایر هرمزگان بایک ماه ونیم تاخیر آغاز شد

 به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، منوچهر سالاری با اشاره به اینکه هرساله کوچ بهاره عشایر استان از نیمه اسفند ماه تا نیمه فروردین ماه انجام می شود، اظهار کرد: امسال به دلیل وقوع بیماری کرونا و تصمیمات ملی در خصوص ممنوعیت حمل و نقل جاده ای در اسفند و فروردین ماه با هماهنگی صورت گرفته جابجایی عشایر به مدت یک و نیم ماه به تعویق افتاد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و رفع محدودیت های صورت گرفته از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کوچ عشایر آغاز شد.

به گفته مدیر امور عشایر استان هرمزگان، جهت رعایت سلامت جامعه عشایری مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان جهت نظارت های بهداشتی، انجام تست های غربالگری و در اختیارگذاری بسته های بهداشتی انجام پذیرفته است .

سالاری همچنین با اشاره به اینکه تاکنون هیچ فردی از جامعه عشایری استان به ویروس کرونا مبتلا نشده است، ابراز داشت: به منظور جلوگیری از اپیدمی بیماری کرونا و خروج سریع تر دام از استان توصیه لازم جهت کوچ مکانیزه و خودرویی نیز انجام پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: دفترچه دامداری عشایر به عنوان برگ تردد مورد قبول نهاد های مسوول قرار می گیرد.

مدیر امور عشایر استان اظهار داشت: در استان هرمزگان 3 هزار و 500خانوار جمعیت عشایری وجود دارد که تمرکز اصلی آنان در شهرستان های رودان و حاجی آباد می باشد.

سالاری در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود مدت زمانی کوچ عشایر استان تا 20 اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید